• quintana7

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Förresten, hur gör ni tjejer med kost, träning och sex från plus genom första trimestern?

• quintana7

vårblomman: immunpatienter får även Fragmin eller motsvarande dvs blodförtunnande sprutor samt trombyl/baby aspirin varje dag. Detta då vårt immunförsvar kan göra att vårt blod koagulerar i moderkakan.

• quintana7
    aylak skrev 2016-06-26 20:34:25 följande:
    Vet inte Stina hur noga det är med kosten, men jag upplevde det som relativt lätt att äta mjölkfritt och glutenfritt när vi var nere i Aten. Omeletter till frukost och grillad fisk/kött med grönsaker till huvudmålen, om du inte reagerar på potatisväxter så är det ännu enklare att hitta. Lycka till nu - håller tummarna!
    quintana7 skrev 2016-06-25 23:07:15 följande:

Förresten, hur gör ni tjejer med kost, träning och sex från plus genom första trimestern?

Jag behöver äta paleo för att må bra och tåla min övriga medicinering så jag har varit strikt med kosten och avstått från träning och sex - mådde inte så bra med illamående och trötthet i början så det var relativt enkelt ;) 
    Mitt progesteron har också gått lite upp och ner, men verkar ha stabiliserat sig nu. För mig verkade det som om det hjälpte med dropp. Ska mäta i veckan igen.
    Jag skulle rekommendera att inte tempa, tyckte första veckorna var jobbiga ändå med täta blodprover, dropp och immunförsvar som bråkade - så för att inte stressa upp mig över tempen också... så lät jag bli. 
    Jag kände mig inte gravid hela tiden, först nu när jag kan känna sparkar flera gånger dagligen som jag verkligen känner mig gravid.
    Förutom pink lilys tips som jag håller med om, så gå på magkänslan. Känns något fel i kroppen så ta ett extra blodprov och/eller dropp. Särskilt om du som jag lätt nojar iväg... ;) 
    Tack så mycket aylak! Det är så himla svårt att inte vara nojig, vet inte riktigt hur jag ska hantera det :) Nu väntar jag på svar från werlabs och det kan ju ta allt ifrån några timmar till ett dygn och det är ju inte direkt hållbart att sitta med hjärtat i halsgropen. Nåväl, det löser sig på ett eller annat sätt till slut. Himla härligt att läsa om dig och flera andra som kommit så långt! 
  • quintana7

tack för tips! ska försöka hitta på något sidoprojekt. fick just in mina resultat och nu är det jobbigt då man måste vänta på att få svar från Dr D. är du bra på att tolka resultat? på en vecka har detta hänt:

leuk: 5.7 -> 6.6
    lymfo: 3.6 -> 3.9
    neutro: 1.8 -> 2.2
    trombo: 220 -> 224

bokade in ett dropp imorn bitti för känns som det behövs, visst? inväntar hcg och progesteron som inte har kommit än.

• quintana7
    aylak skrev 2016-06-27 12:15:17 följande:
    Ja, det är jättesvårt att inte noja... särskilt de dagar man väntar på provsvar. Vi renoverar gäststuga m.m. och det är ett bra tips. Kanske inte just att renovera, men att ha något annat på gång som upptar mycket mentalt engagemang och drar fokus bort från graviditeten och oron. När mina provsvar började se bättre ut och när jag slutade ha småblödningar och fick några lugna veckor där allt verkade bra så minska oron och nojandet betydligt. Så var rädd om dig, håll dig upptagen med annat och se till att ha något litet kul projekt på gång som inte är graviditetsrelaterat - det tycker jag hjälpte mig. Hjärta
    tack för tips!Hjärta ska försöka hitta på något sidoprojekt... fick just in mina resultat och nu är det jobbigt då man måste vänta på att få svar från Dr D. är du bra på att tolka resultat? på en vecka har detta hänt:

leuk: 5.7 -> 6.6
    lymfo: 3.6 -> 3.9
    neutro: 1.8 -> 2.2
    trombo: 220 -> 224

bokade in ett dropp imorn bitti för känns som det behövs, visst? inväntar hcg och progesteron som inte har kommit än.

• quintana7
    aylak skrev 2016-06-27 15:00:18 följande:

Jag skulle gissa på dropp. Vad sa den gode doktorn förra gången? Tänker att resultaten är relativt snarlika. 

Då sa den gode doktorn att resultaten var bra men att jag borde ta dropp närmsta dagarna när jag kan ordna det, ej urgent, jag tog det dagen därpå.

Bokade in ett dropp imorgon förmiddag, lika bra att köra på det då även om jag inte fått svar. Då kommer det vara 6 dagar sen sist, känns rätt okej tror jag även om jag inte vet. 
  • quintana7

Tänker att det åtminstone inte kan skada med dropp... Sen undrar jag om han vill höja min kortison-dos som just nu är på 15mg men där får jag avvakta antar jag. 

• quintana7

Han svarade nu kära Dr Dimitri och sa ungefär det du misstänkte Aylak, dropp. Inget urgent. Så får vi se hur allt går tills nästa vecka. Denna väntan alltså :) Ska försöka att inte tänka så mkt nu kommande dagarna. 

• quintana7
    Vad härligt att höra om dig Ananax! Grattis!!

Vi får skriva av vår oro här :) Vi är rätt nära varandra i hur långt gångna vi är. Är supernervös för ultraljudet i nästa vecka samt blodprov och allt som komma skall. Tog ultraljud förra veckan bara för att jag ville hinna med min läkare innan hon drog på semester, det borde jag inte gjort för man kunde inte se mycket. Vad bra att du hann ta två dropp innan du blev gravid, det hann inte jag utan tog när jag plussade - det har också vart en liten oro. Håller tummarna för blodprovet imorn! Själv innebär min morgondag dropp :)
  • quintana7
    Ananax skrev 2016-06-27 21:33:58 följande:

Tack!! Ja ena sekunden oroar jag mig för för lite symptom och andra sekunden för för mycket symptom och tredje sekunden för ngt annat

Vad kul att vi är så nära varandra! Hade du också högt TNF alpha?

Lycka till med morgondagens dropp!

Tack! Ja väldigt högt 46...! Kanske var extra högt för att det var rätt nära inpå tidigare missfall som jag mätte värdet (eller så är det bara högt). Försöker dricka tomatjuice men det e så äckligt att det vänder sig i magen bara jag tänker på det :/
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!