Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack Pepperoni & Dreamz
Tack Pepperoni & Dreamz
Hej! Nu börjar det närma sig för mig också att åka ner. Jag och min vännina åker ner på söndag till Aten. Jag är lite orolig, Dr D har inte svarat på mina 2 senaste mail (en original och en påminnelse). Ska jag verkligen vara nojig eller ?! Egentligen orkar jag inte bry mig mer att tänk om HAN inte finns på riktigt. Jag vet ju att han finns...alla ni har varit där ellerhur. Hur som helst....jag tar gärna emot tips och råd om vad jag ska fråga och vilka tester förutom Chicago testet är bra att ta där nere
Jag vill passa på TACKA Zinfandel för att kunskap och vänlighet. Du är bäst och förtjänar allra bästa i livet!
Idag fick vi se världens finaste hjärta slå!
Till alla som skickar FBC till Dr D samt tar prover på Werlabs:
Han tycker det vore toppen om alla som kan/vill skickar med de grafer man ser på Werlabs hemsida, likt nedan. Han behöver grafer för: Leukocytes, Monocytes, Neutrofila, Lymfocyter, Trombocyter. Man ska fortfarande skicka med alla värden i excelarket med men graferna kommer få honom att göra än en bättre/snabbare bedömning.
Man får skriva vilket värde det är ovanför bilden i mailet så han förstår:
Fertilitetsguiden har fått ett nytt utseende!
www.fertilitetsguiden.com/wp/
Massor med döda länkar är borttagna och det finns nu en bra sökfunktion. Dessutom en ny admin som själv får ge sig tillkänna om så önskas
Hopps ni gillar den uppdaterade sidan och att ni får en massa bra tips där
Tack så mycket pink lily för dina tips! Och grattis till ditt underverk <3
En sån så kallad flare-up under amning eller efter behandling, hur märker man att man får det? Vad är symptomen?
Hej alla gamla, och nya! Grattis till alla nya mammor och till alla som kämpar på för att komma dit!
Efter nattmatning av vår älskade lilla skatt kan jag inte somna och hamnade här. För första gången på länge.
Zinfandel, säger som alla andra: ett stort tack för ditt gedigna arbete med fertilitetsguiden. Och, ett innerligt tack för all hjälp utöver den som jag fick i början och senare under min immunbehandling!! Kommer aldrig att glömma det, var ovärderligt! Ger gärna fortsatt tips till hemsidan ... Vet inte hur det gick för dig, och om du nappade på några av mina tips. Hoppas i vilket fall som helst att du är tillfreds och lycklig där du är.
Som reaktion på fenomenet att dra sig tillbaka efter barnafödsel kan jag bara reflektera utifrån min egen situation. Amningen efter en jobbig graviditet tog nästan knäcken på mig. Delar gärna med mig av min erfarenhet när gäller amning: Låt inte läkarna bestämma åt dig om du ska plåga dig, dina bröst och din bebis till helamning, bara på grund av att det är en allmän rekommendation att helamma till 6 månader. Jag fick stora problem med mitt immunförsvar, pumpskada i ena bröstet, bebisen fick diareer och bebisen tappade i viktuppgång under helamningsperioden. Så mycket bekymmer och oro ... Om det bara går att delamma eller inte alls så känn er för allt i världen inte som en dålig mamma pga det!!! Ska inte utveckla det mer här, känns som kanske hör hemma i en annan tråd. Men, var beredd på att immunförsvaret kan blossa upp och vara väldigt överaktivt när ni slutar med IL och kortison, kallas flare-up. Att pressa sig till helamning i det läget -som är en stor påfrestning för kroppen - är inget som Bvc eller sjukvården verkar ha så mycket erfarenhet av. Precis som när det gäller Dr Ds immunbehandling...
Vi måste tänka på att ta hand om oss efter barnet är fött också, annars orkar man inte finnas där som mamma.
Jag vet inte om min kropp tillåter en graviditet till, hoppas, hoppas, hoppas, om ett år eller så. Men, om inte förr så hoppas jag att tråden finns kvar här och åter kan bli en källa till stöd, info och utbyte. Kram från en lycklig mamma ... Som kämpar vidare.
Har glädjen att meddela att en bebis föddes denna vecka med hjälp av Dr Dimitris immunsupport! Behåll hoppet och stort lycka till, det kan verkligen gå vägen! Är så glad och tacksam för denna tråd!!! Stor kram till alla kämpar och informationsspridare!
Tack för alla glada tillrop!!!
Grattis angels8 till bebisen!! Vad nära våra kom! Minns i somras när vi hade olika nojor och skrev i tråden ofta om dom! Stor kram!
Finns inget dåligt med att ta IL (bara näringsämnen) och det löser 70% av problematiken med immunförsvaret som kan aktiveras vid en graviditet, lycka till!! Kram <3
Hej! Har en fråga bara jag har 3 färska ivf bakom mig och 2 frysta som misslyckats. 3 av dom har vi kört med Dr.D metoder. Vi tog en paus i november och har därför ingen kontakt med Dr.D längre. Helt plötsligt har vi lyckats bli gravida på egen hand. V7 är jag inne på nu och ska på ultraljud om 2 veckor. Min fråga är om jag ska köra på IL droppen ändå? Det kan väl inte skada när man ändå har hög risk för missfall pga av höga NK celler? Vill inte blanda in Dr.D igen för det var bara stressigt och resultaten blev värre än innan trots immunproblematik. Eller missförstå mig rätt mina värden blev bättre men antalet ägg minskade hela tiden och jag blev dålig av kortisonet.
Hej alla!
Längesen sist. Skriver igen i för mig en väldigt kär tråd, det var denna tråd som hjälpte mig finna Dr D och via hans hjälp fick vi vår efterlängtade dotter. Innan dess gick det flera år utan att jag blev gravid och sen med pergotime blev jag det men då fick jag flera missfall.
Nu är vi lite i startgroparna till att försöka få ett syskon och jag har haft ett första telefonsamtal med Dr D. Funderar på att istället för att åka till Aten denna gång för blodprover att faktiskt ta dom härifrån och skicka till Chicago.
Finns det någon som har gjort det och att det har funkat fint? Något att tänka på?
Kram till alla som kämpar, det finns verkligen hopp!
Tack snälla för svaren!
Hej! Håller på och förbereder för att skicka blodprov till USA. Vet ni vart man kan hitta rör samt själva paketet man ska skicka? Clinical Pac som man beställer via FedEx har jag beställt men det jag behöver är själva lådan man lägger blodproven i.
Hej! Ska till Marie på Fertilitet Plus nu i veckan. Men har nu fått lite feber. (Ej Corona) hur är det, kan man ta prov för att kolla om man har överaktivt immunförsvar om man har feber? Eller blir det missvisande resultat då? Vore tacksam för svar