Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Usch, börjar bli nervös nu av någon anledning. Sitter just nu och får dropp nr två, och på tisdag em är det dags för FET (1 femdagars, vårt sista sånt sen har vi också ett gång tvådagars i frysen). Lite deppig över att det blev bara ett embryo, jag hade hoppats på två tvådagars men det styr ju öppettiderna på Karolinska tyvärr. Och så hoppas jag att två dropp räcker (jag fick ju inget på plats i Athen märkligt nog). Det känns som att detta eventuellt är sista chansen för ett FET innan sommaren, så jag hoppas så himla innerligt att det ska funka.
En fråga till er andra - Dr D har skrivit att jag ska ta en baby aspirin varje dag från och med FET, men menar han då verkligen en hel albyl minor (250 mg)? Det står ju på burken att man inte ska ta såna när man är gravid eller försöker bli, men teorin att 70-80 mg (dvs Trombyl eller 1/3 barnalbyl) ska hjälpa är ju ganska allmänt vedertagen. Har ni andra fått samma ordination?
Det var ett bra tag sen jag fick svar från Dr D nu, så jag känner mig dessutom lite bortglömd vid sidan om nervositeten...