Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Det gick bra, vi lade på luren för en timme sen ungefär. Dr D uteslöt i stort sett allt annat än immunproblem, precis som vi trodde. Maken tycker det hela är rätt jobbigt eftersom det blivit så stort och omfattade projekt och jag förstår honom till fullo, men jag tror att han liksom jag i slutänden tycker att det kan vara värt att testa som en slags sista utväg. Vi ska fundera ett par dagar och sen fatta ett beslut.
Det jag tänker mest på nu är det han sa om att det trots allt bara är ett eller ett par embryon som kan bli graviditeter. Tänk om man åker ner, får svart på vitt att det är immunsystemet, startar behandling och gör ett nytt IVF-försök som misslyckas pga "fel" embryon? Kan man då fortsätta med immunterapin och göra ett nytt FET i hopp om att de embryona är bättre? Visst borde det bara vara att få nya mediciner utskrivna av Dr D och fortsätta försöka? Eller har man bara en enda chans med immunterapin?
Dr D ville helst att vi skulle prova på ett färskförsök istället för att utnyttja våra frysisar, så nu måste jag ta reda på om Huddinge tillåter ett nytt IVF även om man fortfarande har eskimåer i frysen. (Det skulle ju dessutom kännas ganska bra för eventuella syskonförsök i framtiden, eftersom äggkvaliteten försämras med åren och det kanske blir svårare att göra ett färskförsök senare.) Är det någon av er som har koll på det?