• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Mullvaden- Jag blir alltid gravid varje gång vi försökt naturligt utan IL. Sen försökte vi under ett halvår med IL och då kunde jag inte plussa alls. Sen första månaden utan IL, gravid direkt. Har frågat Dr D om detta men han svarar inte. Så IL funkar inte för alla.

• UndrandeSökare

finee- 1. Ja, Life clinic kan ge immunsupport även om man inte gör ivf/ÄD i Aten. När det gäller Serum har jag läst både att de kan ge immunsupport på distans och att de inte gör det. Men maila Katie på Serum och fråga så får du svar direkt (även nu medan kliniken är stängd). Serum har stängt till den 28 augusti 2017.

2. Vi sökte för upprepade missfall och gjorde immunutredning hos Dr D, men han tog endast blodprover på mig. Inga blodprover eller ens spermaprov på mannen. Så jag hade kunnat resa själv.(men visste inte innan att han endast skulle ta prover på mig). Det finns flera här itråden som rest ensamma för att mannen inte kunde följa med, så lyckas du inte övertala mannen så går det att resa själv. Alla mediciner du behöver kan köpas receptfritt på apotek i Aten.

Efter du betalat fakturan kan Dr D maila dig EU-recept som du löser ut på svenskt apotek (men högkostnadskortet gäller inte då, så man får betala 100% av kostnaden.

3. Dr D dirigerar droppen efter blodprovssvaren du skickar honom( Fbc = Blodstatus plus b- celler hos Werlabs) och allt beror på hur ditt immunförsvar reagerar, så det är omöjligt att svara på hur många dropp man måste ta. Vissa har fått tagit 10st och andra 30st under hela graviditeten. Jag tog 1 dropp per månad under försöksmånaderna medan jag försökte bli gravid, sen blev det mycket tätare vid graviditet (gjorde inte ivf utan blev gravid naturligt men missfall).

Hör av dig om du undrar något mer. Lycka till !

• UndrandeSökare

finee- Varsågod ! Om du sitter vid en dator, så tryck på visa endast under min symbol så hittar du mina gamla inlägg. Där hittar du en medicinlista.

Det finns privatkliniker i Göteborg och Stockholm som sätter intralipiddropp mot betalning. Om du behöver kan du även få dropp på helgerna på Fertilitetplus om du ringer och frågar. Däremot vet jag inget ställe där man kan få ta blodprov på helgen då får man endera ta på fredagen eller måndagen.

När planerar du åka till Aten?

Första donationsförsöket blev missfall för oss, men har fler embryon kvar i frysen i Riga.

• UndrandeSökare

finee- Det kan absolut vara värt att göra sperma dna test även om han gjort en annan kvinna gravid men hon gjorde abort. Jag trodde också att problemet endast var min kropp, blir lätt gravid varje försök, 5 graviditeter, men missfall varje gång. Dr D hittade fel hos mig men vägrade ta prov på mannen. Han sa att blir man naturligt gravid kan det inte vara fel på spermierna, men det är helt fel tyvärr ! Sen naturligt gravid med Dr Ds behandling men missfall.

Då reste vi till AvaRiga som gjorde sperm dna fragmentationstest och de hittade både dnafel och fragmentationsfel, och de rekommenderade direkt spermadonation. Så det kan vara fel på sperman även om man inte tror det. Så jag kan rekommendera sperm dna fragmentationstest. Ni kan välja att göra endast det testet hos Serum precis som med mensblodtestet, men mannen behöver vara plats, går inte att skicka med posten som mensblodtestet.

Lycka till !

• UndrandeSökare

Hera - AvaRiga sa till mig att kliniken kan inte erbjuda annat än anonyma donatorer pgr av lagarna i Lettland tillåter endast anonyma donatorer, gäller både kvinnliga och manliga donatorer..

• UndrandeSökare

finee- Normalt sett brukar Dr D svara snabbt på det första mailet. MEN nu är det augusti och i Grekland är det semesterstängt då. Dessutom driver han kliniken Life clinic helt ensam. Kliniken Serum har tex semesterstängt till 28 augusti 2017. Troligen har Life clinic liknande tider. Tänkte bara skicka en förklaring ifall det dröjer med svar på ditt mail.

• UndrandeSökare

finee- Nej, adressen stämmer inte som står i trådstartarens inlägg. Han är inte på sjukhuset i Halandri längre. Han hyr en våning i ett kontorshotell i Marousi numera. Dr D brukar maila adressen innan man åker. Om du kollar bakåt i mina gamla inlägg så hittar du adressen där.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!