• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan- Har du fått ett recept på en låda intralipider av Fertilitetplus? Då går du till Apoteket och löser ut receptet. Det är beställningsvara så det tar några dagar för apoteket att få hem det. Högkostnadsskyddet gäller inte tyvärr (borttaget). En låda med 10st 100ml kostar ca700kr och en låda med 10st 250ml kostar 1100kr. När det gäller droppsättningen se mina tidigare inlägg.

• UndrandeSökare

Droppåsen (iL) måste du ta med dig själv för att få droppet satt. Koksalt och droppställning finns ibland på vårdcentralen, men det måste man kolla upp i förväg. Sen måste man hitta en Vc som accepterar att hjälpa till. Vissa vårdcentraler vill inte/kan inte hjälpa till pgr av tidsbrist eller annat.

• UndrandeSökare
    Mila skrev 2017-06-14 12:58:25 följande:

Förkrossad, verkar som jag har en kemisk igen. Denna gång är jag krossad. Det gör så oerhört ont i hjärtat!

Plussade i förrgår med vanlig sticka, svagt men syns på bild. Tog ett annat märke igår och idag. Så svagt så man får vinkla. Så jag köpte ett testa tidigt och tog förut. Väldigt svagt det med :(

När jag ringde fertilitetskliniken så säger de bara att dessa graviditeter inte räknas..Och det räknas absolut inte som mf. Så vi ska bara fortsätta med Letrozol och hoppas på bättre tider!?

Nämnde för sambon om Dr D, och vad det kostar. Han är skeptisk. Vi ska ju gifta oss om några veckor och sen resa i höst. Och på det, spara till hus. Så det dröjer nog innan vi kan åka dit :(

Detta är alltså fjärde för oss på 1 år.

Vad ska man göra!!?? :(

Verkligen jättetråkigt Mila. Det du kan göra vid nästa graviditet är att ta blodprov och mäta hcg via www.werlabs.se, då får du resultatet på papper och då borde inte fertilitetsläkaren kunna vara lika avvisande. Urinprov kan visa fel men blodhcg kan man lita mer på. Allt över 5 på hcg betyder gravid.

Det kan ju vara immunförsvaret, men det kan ju också vara att äggen är för gamla, infektion, slemhinnan eller något annat. Vissa här inne måste både göra immunbehandling och äggdonation eller embryodonation för att kunna lyckas. Finns det någon möjlighet att ni kan ta ett lån kanske?

Det du kan börja med är att göra Serums mensblodtest ifall det är någon infektion som orsakar problem. Det kan man göra hemifrån. Kostar inte så mycket. Man samlar några droppar mensblod i ett urinprovrör, fyller på med lite koksalt, skruvar på korken  och lägger det i en vadderad påse och skickar till kliniken. Urinprovrör och koksalt kan man köpa billigt på Apoteket. Vadderad påse säljs billigt på Clas Ohlsson och liknande affärer. Jag har gjort mensblodtestet. 
    Läs mer här:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

• UndrandeSökare

Männen brukar vara mer skeptiska till immunutredning. Så har det varit för många av oss också, men de brukar kunna bli övertalade

Men annars går det att resa själv också, det har vissa av oss gjort. När det gäller upprepade missfall tar Dr D bara prover på kvinnan så det går att resa själv.

Annars om du absolut inte har möjlighet att resa till Aten så går det som plan B att bli hans patient och ta proverna i Sverige och skicka dem till Usa genom Dr D.

Men du måste då fixa ett ställe här som låter dig ta blodproven och lämnar ut rören med blodet i till dig. Sen måste du ordna frakten med Fedex till labbet i Usa.

Provsvaren går då till Dr D och efter du betalt hans faktura får du provsvaren, din personliga behandlingsplan, Eu-recept, etc.

• UndrandeSökare

Mila- Det bästa är naturligtvis att göra en utredning först. Men svaret på din fråga är ja, man kan åka till Aten och köpa mediciner receptfritt själv utan att först gå via en läkare.

Det finns också de som först gått till Marie på Fertilitetplus i Stockholm och gjort immunbehandling där med Trombyl, Fragmin, prednsolon och intralipiddropp innan de senare rest till Aten för utredning endera hos kliniken ivfSerum eller hos Life clinic.

• UndrandeSökare
    Mila skrev 2017-06-15 11:30:33 följande:
    Sorry att jag frågar 1000 frågor.. :(

Men har för mig att du skrev vad medicinerna kostar i Aten? Alltså typ prednisolon, il dropp och mera saker? Om man köper på ett apotek.

Vad brukar den vanliga dosen av allt vara? Eller är det väldigt olika?
    Trombyl är det vanligaste dosen 1 tablett per dag och samma sak med Fragmin det vanligaste är 1 spruta per dag, men vissa måste ta 2 sprutor per dag, det styr Dr D.

Dosen av prednisolon kan variera mycket, allt mellan 15-40mg eller mer beroende på vad Usaproverna visar och vad Dr D ordinerar.

Det vanliga är att man tar 100ml eller 200ml Intralipider men när och hur ofta man ska ta det styr Dr D. Man tar blodprover och mailar resultatet till honom så mailar han tillbaka och talar om ifall man ska öka eller minska olika mediciner och hur ofta man ska ta dem.

Så det är svårt att veta hur mycket mediciner som går åt, men räkna med att det kommer gå åt riktigt mycket. Många har köpt 30 förpackningar av varje medicin när de varit i Aten, plus att om man sen är Dr Ds patient så får man EU-recept av honom efter man betalt hans faktura.

• UndrandeSökare

Yrla76- Om du läser denna tråd från början så hittar du en tjej som kallar sig Hjärtefröjd, när hon skulle skaffa syskon så började hon med allt inkl droppet samma dag hon plussade, och det gick bra för henne.

Kan du tänka dig att testa äggdonation eller embryodonation?

• UndrandeSökare

Yrla76-Finns jättemånga kliniker att välja på, men i stort sett alla jag läst om verkar nöjda med ivfSerum i Aten. Annars finns det också kliniker i Tjeckien, Polen , Spanien, Riga, Ryssland etc.Kolla gärna runt på olika klinikers hemsidor, kolla priser och vad de kan erbjuda just dig.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!