Hjärtefröjd skrev 2012-10-19 17:49:28 följande:
Jag tror han menar referensvärdena, de skiljer sig en del mellan Athen och labbet på KI/KS
Ok, men i excel-arket han bett mig fylla i (som väl är en mall som någon här i tråden gjort från början?) så står det redan referensvärden, det känns ju lite märkligt om han efter fem månader plötsligt ifrågasätter dem? Ingen aning var de kommer från iofs, men det är ju dem han sett och jämfört med varje gång jag skickat testresultat.
Jag tror att han kanske menar att han vill ha dem närmare det senaste testresultaten så han slipper scrolla ...
Vilket jag förstår, men det tar cirka 2,5 sekunder att copypasta in på ett till ställe i dokumentet, betydligt snabbare än att maila mig och be mig fixa ...
Jaja, nu har jag städat lite i dokumentet, jag mailar och kollar om det blev bättre nu.
Kollade mina värden och blir som vanligt inte klok på vad han reagerar på.
* Leukocyterna hade gått upp från 14 till 14,5 sen sist, men jag har haft över 18 tidigare så det känns ju hyfsat stabilt nu (ref 4–10).
* Neutrofila från 11 till 11,7 (har haft 16 vid ett tillfälle, ref 1,7-8,0).
Alla andra värden har sjunkit eller ligger lika som tidigare, och allt inom referens förutom erytrocyter som gått från 3,7 till 3,6 (ref 3,9–5,2).
Men tydligen är mitt immunförsvar på väg upp, så jag får inte sänka prednisolonet. Önskar att polletten trillar ner snart, så jag fattar vad han reagerar på ...
Well well, jag fick ju svar i alla fall, alltid något!