• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • tjorven01

Myran
    Spännande med Crash vad var det för spruta du tog nu?

Curly och poussin
    Det är klart att det kommer att gå hela vägen nu
    Det ÄR er tur nu!!!!

Susie vad härligt att du vill hälsa på oss i denna tråd nu
    Hoppas allt är bra med er lilla familj

Kramar i lass till alla

• myran6801

Tjorven, igår tog jag Cetrotide 3mg som skall sätt igång mensen inom 1 till 5 dagar med full kraft (crash). Himla pillig var den att fixa o massor av bubblor blev det. Men till slut kunde jag ta den!!!

• tjorven01

Men heja Myran
    Du ska se att det gör susen
    Jag tror att vi alla behöver dessa individuella behandlingar och att det i slutändan kommer att leda till bebisar
    Njut av solen och våren i Barca Solig 

2012 ska bli ett bättre år
  • Lully Hill

Hej alla! Tack söta ni för alla hälsningar!!
    Nu börjar jag komma i kapp lite! Jag blev först helt däckad av influensan och den tillsammans med graviditet o dödsfall blev lite för mycket! Har varit sjukskriven denna vecka men börjar jobba igen på måndag. Det var skönt att få komma i kapp lite!
    Min mamma o syster gick bort för fem år sedan så pappa var min sista "riktiga" familjemedlem. Nu har jag bara min man o hans familj, så jag hoppas verkligen jag får min egen familj snart! Jag vet inte hur jag hade tagit det här med pappas död om inte lilla pyret hade funnits och buffat i magen! Tänk om jag hade haft ytterligare ett misslyckande bakom mig. Ja, livet har sina outgrundliga vägar...

Myran; lycka till nu med Barca och crash!! Jättespännande!
    Zin; jag hoppas op gick bra när du väl fick göra den! Hoppas du är på benen snart. När kan du börja med IVF igen? Tar det lång tid att få ned TNF tror du?
     Poussin; Duktigt värpt!! som min man brukar säga! Nu håller jag tummarna för ett plus!! 

Kramar från mig!!

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Cathy

Åh Lully, du har haft det riktigt tufft Gråter Det var meningen att pyret skulle stanna hos dig den här gången {#emotions_dlg.flower} Livet har verkligen sina outgrundliga vägar.. Tänker på dig, stor styrkekram Hjärta

Zinfandel; hur har det gått för dig..? Tänker på dig Hjärta

• Poussin

Zin - Hoppas allt gått bra och att du orkar titta in och uppdatera snart. Tänker på dig! Hjärta

Lully - Tack! Det brukar min man säga också, kallar mig för lilla hönan. Flört Tänker på dig! Hjärta

Vilket underbart väder det är idag och sååå skönt med fredag! Solig
    Kram till er allesammans!

• Zinfandel

Hej alla, här kommer en snabb uppdatering utan att ha läst bakåt vad som hänt här... Tack alla för att ni har tänkt på mig! Jag opererades igår och mådde väldigt dåligt efteråt så jag blev kvar men har nu precis kommit hem. Har ont såklart men är ganska okej annars. Det visade sig, precis som jag anade och även Dr D trodde, att båda äggledarna var igenkorkade och att jag även har endometrios... En sak till till "oförklarligt barnlöslistan"....!! Detta blir mer och mer sanslöst. Får se vilken behandling Dr D säter in nu, antagligen en vända med p-piller. Det är oerhört skönt att ha detta bakom sig nu! 

• Lully Hill

Så skönt att det gått bra Zin! Och skönt att du fått svart på vitt att du o Dr D haft rätt! Krya på dig nu och ha det gott i helgen! Kram

• Cathy

Zin; skönt att höra att allt gått bra! Ja, du sa tidigare att du tror du kan ha endo..Ta hand om dig nu, stor styrkekram Hjärta

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!