• linköping68

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Lotus:usch vad tråkigt. Kram!

• linköping68

Jädra skit med allt runt Pandemrix. Känns INTE bra att ha gett det till min dotter om det nu visar sig att det kan ge fertilitetsproblem. Ska iaf INTE vaccinera henne med Gardasil! Kondom, kondom, kondom är det som kommer att gälla!!!

• linköping68

Nu är det min tur att vara lite sur på dr D. Skickade mail med FBC provsvaren. Fick inget svar så 3 veckor senare skickar jag ett lite syrligt mail om att jag vill ha svar. Får direkt till svar att han inte fått mitt mail med provsvaren. Skickar då ett nytt på en gång och ber honom igen svara ang hur provsvaret ser ut. 1 vecka har gått och inget svar..... Lite lätt irriterad på hela situationen och att han inte svarar. Suck.
    Är dessutom lite extra grinig då jag brände mig på smält socker. Men pepparkakshuset blev iaf fint Glad  

• linköping68
    Ninninn skrev 2012-12-16 12:42:15 följande:
    Lindköping: är du gravid har du betalat för hans hjälp? Tror vi alla har betalt för hjälp fram till en graviditet eller? Kanske inte är så noga med fbc då utan mest intressant när man plussat!!
    Tyvärr inte gravid, men har betalat fram till graviditet. Kan tycka att han iaf kan skicka ett snabbt mail, även om allt ser bra ut. Han öppnar ju ändå mailet och läser och skicka ett svar går på nolltid
    Men får väl se det som du säger.... Inget svar = bra värden.... 
  • linköping68
    TWH skrev 2012-12-16 12:27:51 följande:
    Linköping, jag har fått svar senaste dagarna men då för att jag ska ta il el ändra medicinering, så som vanligt så behöver du nog inte göra ngt, enligt hans svarmodell....
    Ja, får väl luta mig tillbaka, rulla tummarna och vänta på att FBC blir galet eller jag blir gravid.....Flört
  • linköping68
    TWH: grattis!!!

Skulle behöva lite hjälp..... Har skickat FBC igen till dr D och fick tillbaka att han inte tycker XL-filen var bra, den var så rörig tyckte han..... Men??? Det är ju han som skickat den och jag bara fyllt i och skickat tillbaka!  Han vill att jag skriver allt i kronologisk ordning..... och det är precis det jag gjort. Jaha, vad gör man då? Får väl skicka tillbaka den och låtsas som jag fixat något....... 

Hur har ni andra gjort? Har ni gjort om filen och ändrat i den eller?  Blev lite lätt irreterad på honom, nu när han väl kommenterade mitt FBC så var det för att hans XL-fil var rörig.

Suck.   
  • linköping68
    linköping68 skrev 2013-01-11 09:02:35 följande:
    Skulle behöva lite hjälp..... Har skickat FBC igen till dr D och fick tillbaka att han inte tycker XL-filen var bra, den var så rörig tyckte han..... Men??? Det är ju han som skickat den och jag bara fyllt i och skickat tillbaka!  Han vill att jag skriver allt i kronologisk ordning..... och det är precis det jag gjort. Jaha, vad gör man då? Får väl skicka tillbaka den och låtsas som jag fixat något....... 

Hur har ni andra gjort? Har ni gjort om filen och ändrat i den eller?  Blev lite lätt irreterad på honom, nu när han väl kommenterade mitt FBC så var det för att hans XL-fil var rörig.  
    Någon som har något tips?
  • linköping68
    Zinfandel skrev 2013-01-13 21:11:02 följande:
    Det var det löjligaste jag hört, nu får han ge sig!! Jadå, jag ändrar hejvilt efter mina förutsättningar, det måste man ju! Alla tar inte samma grejor vid samma tidpunkter och man försöker göra det så enkelt som möjligt. Då skulle du sett arket jag skickade till honom häromdagen som sträcker sig över hela 2012 Skrattande haha, han fick nog tzatzikin i halsgropen där Flört

Ha, ha, det fick han nog!!

Hm, kanske så man ska göra...... Skrattande Tror jag lägger in lite prover även från 2010 och 2011 så han får lite mer att bita i Flört
  • linköping68
    TWH skrev 2013-01-14 07:29:58 följande:
    Linköping, jag kan skicka min fil till dig om du vill? Den har han, än så länge, inte klagat på.
    Ja tack!!! Jättegärna.
  • linköping68

Hoppar in lite i TSH-pratet.....

Jag har turen att få gå hos Bo Wikland och vi har pratat mycket om TSH, T3, T4 när man vill bli gravid. Han menar att TSH inte är det viktigaste, utan balansen mellan T3 och T4.
    Mitt TSH är pressat till 0,02 och jag undrade om det inte är för lågt. Han sa att om man har antikroppar så är det bra att pressa ner TSH för då sjunker antikropparna oftast, och att det är de som är med, till stor del, och påverkar möjligheterna till graviditet. Enligt Wikland så kan inte TSH bli för lågt. Och man känner bäst själv hur man mår. Mår man bra så är det bra. Jag mår mycket bättre när TSH är superlågt än när det ligger runt 0,7 och uppåt.

Sen kan man ibland behöva en annan medicin som hjälper till med T3-nivåerna. Levaxin är långtidsverkande och ibland kan kroppen ändå inte producera tillräckligt med T3 trots att man äter Levaxin. Då kan medicinen Liotyronin behövas. Så resonerar iaf Wikland. Jag litar fullt på honom och känner att det är tack vare honom som jag är piggare och mår bättre idag. Hade jag följt läkaren på VC så hade jag vacklat runt som en zombie idag. Äter idag 150 microgram Levaxin och 40 microgram Liotyronin.

Sen kan ju inte en bra nivå på TSH, T3, T4 vara lika med en graviditet, men det är ju mycket viktigt med bra nivåer för att öka chanserna att lyckas.  

• linköping68
    Zinfandel skrev 2013-09-30 18:01:19 följande:
    Därför att det inte är samma test helt enkelt! De som tas på RFU/Reprosource är anpassade för reproduktionsimmunologi. Jag har testat och tagit båda samtidigt, därför vet jag att det svenska är direkt felaktigt.
    Måste fråga dig Zin, jag blir med förvirrad...... Om dr D vill att man ska kolla sina TNF nivå blir det då fel med de tester som finns här i Sverige? Jag tar mina FBC hos en vanlig husläkare och inte på någon specialklinik. Skulle ju vara lite trist at behöva fara till Aten för att ta TNF...
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!