Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Lotus:usch vad tråkigt. Kram!
Lotus:usch vad tråkigt. Kram!
Jädra skit med allt runt Pandemrix. Känns INTE bra att ha gett det till min dotter om det nu visar sig att det kan ge fertilitetsproblem. Ska iaf INTE vaccinera henne med Gardasil! Kondom, kondom, kondom är det som kommer att gälla!!!
Nu är det min tur att vara lite sur på dr D. Skickade mail med FBC provsvaren. Fick inget svar så 3 veckor senare skickar jag ett lite syrligt mail om att jag vill ha svar. Får direkt till svar att han inte fått mitt mail med provsvaren. Skickar då ett nytt på en gång och ber honom igen svara ang hur provsvaret ser ut. 1 vecka har gått och inget svar..... Lite lätt irriterad på hela situationen och att han inte svarar. Suck.
Är dessutom lite extra grinig då jag brände mig på smält socker. Men pepparkakshuset blev iaf fint
Hoppar in lite i TSH-pratet.....
Jag har turen att få gå hos Bo Wikland och vi har pratat mycket om TSH, T3, T4 när man vill bli gravid. Han menar att TSH inte är det viktigaste, utan balansen mellan T3 och T4.
Mitt TSH är pressat till 0,02 och jag undrade om det inte är för lågt. Han sa att om man har antikroppar så är det bra att pressa ner TSH för då sjunker antikropparna oftast, och att det är de som är med, till stor del, och påverkar möjligheterna till graviditet. Enligt Wikland så kan inte TSH bli för lågt. Och man känner bäst själv hur man mår. Mår man bra så är det bra. Jag mår mycket bättre när TSH är superlågt än när det ligger runt 0,7 och uppåt.
Sen kan man ibland behöva en annan medicin som hjälper till med T3-nivåerna. Levaxin är långtidsverkande och ibland kan kroppen ändå inte producera tillräckligt med T3 trots att man äter Levaxin. Då kan medicinen Liotyronin behövas. Så resonerar iaf Wikland. Jag litar fullt på honom och känner att det är tack vare honom som jag är piggare och mår bättre idag. Hade jag följt läkaren på VC så hade jag vacklat runt som en zombie idag. Äter idag 150 microgram Levaxin och 40 microgram Liotyronin.
Sen kan ju inte en bra nivå på TSH, T3, T4 vara lika med en graviditet, men det är ju mycket viktigt med bra nivåer för att öka chanserna att lyckas.
Grattis Che!!