Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag har efter att ha varit hos dr D jagat läkare eller VC som kan ge IL och ta FBC. Det har gått sådär. Hittade en läkare som kan ta FBC, men inte IL.
Ilsknade till efter att ha talat med min VC så då började jag kolla upp lite om vad som gäller när man fått behandling utomlands. Jag letade material på nätet, jag pratade med en lätt otrevlig kvinna på Socialstyrelsen och sen med en mycket trevlig kvinna på EU-kommissionen om detta med vård utomlands och efterföljande vård i Sverige. Jag hat klippt och klistrat lite i allt material jag fann och ska sammanställa en lista en Internet-adresserna.
Lägger in informationen och hoppas att fler än jag kan ta tag i problemet att inte få vård av sin VC. Som jag har förstått faktan så har vi rätt till eftervård och att våra VC inte kan säga nej pga av tex rädsla för att det inte är de som ordinerat IL.
Har varit på min VC och lämnat in massa information om IL osv till chefen, och sagt rent ut till dem att de faktsikt inte kan neka mig vård. De skulle återkomma. Nu har det gått 1 vecka och jag har inget hört så nu tänker jag författa en skrivelse som jag skickar till Socialstyrelsen och till Socialdepartementet där det framgår att svenska VC och läkare inte följer EUs direktiv.
Jag meddelar er vidare och hoppas att fler än jag kan stå bakom skrivelsen för att få mer tyngd, då vi är rejält många som drabbats av stelbenta svenska VC som inte kan ge IL och göra FBC.