Oj, så länge sen det jag var som jag var inne på FL. Mycket privat på senaste tiden. Snabb tripp till Aten. Hem och sen iväg och jobba. Kom hem och hade besök i flera dagar, iväg och jobba. Hem igen och besök igen, Iväg och jobba och nu hemma, utan besök. Pust!
Och så lite varning för uppsats……
Lite uppdatering om Atenresan. Fick ju halvt panik när smset kom om att planet var inställt, men allt gick bra och jag kom iväg. Kom fram seeeent på kvällen, ca 00.30. Bodde trevligt nära kliniken i Halandri. Tyckte att kliniken var lite rörig, men det ordnade sig där med när man väl förstod var man skulle börja. Fick ett gott intryck av dr D. Han verkar mycket kunnig, trots att han ibland verkade lite virrig när han hoppade från ämne till ämne. Men han känns äkta och som om han verkligen brinner för det han gör. Hela besöket och samtalet kändes bra.
VUL var också intressant då dr D hittade något, kommer inte ihåg vad han sa på engelska, men det var typ en polyp antar jag. Ingen har tidigare sagt något om den! Som tur var satt den bra till och var inte i vägen för något och störde inte. TUR. Vänster stock motsvarar min ålder sa han, lite mindre och lite trött. Höger stock var superfin tyckte han. Som hos någon yngre. Känner att det oftast är den som producerar vid ÄL. Spännande.
Dr D anser att vi har lika goda chanser att lyckas hemma som med IVF, och att vi nog borde prova hemma en period, men stöd av ”hans” medicinering. För mig var tyvärr huvudproblemet ålder och immunproblematik kom som god tvåa. Han menade att chanserna för min åldersgrupp är ca 5-10 %, men han ansåg att med det han såg på VUL och utifrån samtalet att jag låg på 10% och kanske tom över. Känns ok faktiskt, även om chanserna inte är superhöga. Men vi kör på med hemmaförsök under en period, men stöd av Clomifen och resten av dr Ds rekommendation av andra mediciner.
Har nu fått provsvar från Aten och även pratat med dr D. Proverna visade tydligt att jag har immunproblematik och att mina höga antikroppar mot sköldkörteln spelar in. Tydligen har jag ett immunförsvar som svajar mycket. Från lågt till högt och aggressivt. Tydligen kommer jag även att svara bra på IL när jag tar det. Har inte tagit något ännu.
Ja, det var lite kort om min senaste tid.....