Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Utan att vara så insatt så låter det som ett bra värde, eller hur. Lycka till!
Dr.D nämnde för mig att han gett kvinnor i England med mitt problem en spruta (istället för eller som kompliment till Pergotime) som resulterat i kanske 10 ägg istället. Det verkade lite som om han på något sätt försökte hinta om jag var intresserad av det. Jag svarade eg ingenting på det. Det känns lite skrämmande. Jag är dessutom själv tvilling och det finns ju en viss genetisk chans/risk hur man nu ser på det. Tror jag provar Pergotime ett tag iaf.
Ev kanske han tror att mitt problem bara är dålig äggkvalité? Och därför maximera chanserna med många ägg. Det får väl proverna utvisa.
Jag fick också Prednisolone utskrivet av Dr D. Men jag missade att skriva upp när jag skulle ta det.
Måste höra vad han säger om det.
Ljusgläntan, jag mailade Dr D igår kväll och fick svar idag. Konstigt att han inte betar av mailen i turordning.
Holly, lycka till med dina två små frön!
TWH: Jag har inte läst länken än, men intressant ändå. Dr.D sa till mig att jag ev skulle behöva åka ner igen om jag blev gravid. Så det är ju ändå intressant.
Stort grattis till din graviditet! Hoppas ditt lilla pyre får stanna kvar och må bra. Lycka till i Aten. Kombinerar ni resan med semester?
Grattis Angla till två små embyon tillbaka! Hoppas att du ska få se en ändring nu när du får behandling och uppföljning.
Jag känner igen mig i din beskrivning av längtan. Även om man har ett barn så är längtan lika starkt. Man vet ju ännu mer om vad det leder till och sekundär ofrivillig barnlöshet kan också vara oerhört tufft.
Min 3,5 åriga dotter sa förra lördagen. "-Jag och Felix (kompis på förskolan) ska få 3 barn." Jag frågade henne varför 3 barn? Hon svarade "-Då behöver man inte leka ensam"
Och det är ensamt för henne många ggr. Hon har många kusiner men de är 29-14 år. Hon är alltid själv barn när vi träffar familjen o man lider lite med henne. Det är inte samma sak att leka med mamma o pappa.