• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

melina77- Tänk på att ta med dig 2 väskor när du reser till Aten. En handbagage väska och en annan väska som du checkar in. Eftersom alla sprutor, vätskor, droppåsar, Clexanesprutor, intralipidpåsar, koksaltpåsar, droppnålar etc måste du lägga i den väskan som du checkar in.

En låda med 10st ilpåsar 250ml väger 3kg, kan man beställa på apoteket i Aten och är mycket billigare än att köpa mediciner av Dr D.

Dr D säljer droppåsar på sitt kontor men han är jättedyr på dem! Han tar motsvarande 350kr per droppåse. Köper man en låda iL på apotek i Aten så betalar man endast motsvarande 68kr per droppåse.

Dr D sa till mig att patienter inte kan köpa intralipid på apotek, men det är inte sant. Alla kan köpa det receptfritt men det är beställningsvara.

Lycka till i Aten !

• UndrandeSökare

Melina77-

Baby Aspirin 100mg i Aten blir motsvarande Trombyl 75mg i Sverige.

Clexane (Fragmin i Sverige)

Prezolon (prednisolon i Sverige)

Men vissa mediciner finns inte i Sv. som tex Utrogestan (progesteron oralt eller vaginalt).

I Sverige finns Crinone och Lutinus men många tycker de kladdar för mycket. Så därför kan jag varmt rekommendera att du köper Utrogestan i Aten.

• UndrandeSökare

Melina- Ja, denna tråd är en av de mest levnadskraftiga härinne !!!

Om du går in på www.fass.se och söker på Intralipid så får du upp priser.

Om man köper en låda med 10påsar så blir totalpriset (om du ska ha 100ml påsar) ca 700sek för en låda. Ska du ha 250mls ilpåsarså kostar det ca 1100 för hela lådan.

Köp inte 500ml påsar ! Den vanligaste dosen är endera 100ml il + 1 påse 100ml kokalt eller 200il+ 1 påse 100ml koksalt.

Obs ! Intralipid går aldrig på högkostnadskortet !!!

Det blir samma pris på det oavsett Eu-recept eller svenskt recept.

Sjuksköterskan som sätter din infart kan endera låta de två påsarna droppa tillsamnans med hjälp av en trevägskran. Eller använda engångssprutor och suga up rätt mängd koksalt och spruta in det i ilpåsen.

Droppgrejor hittar du som sagt var i Aten. Annars

finns det webbshoppar i tex Danmark där man kan beställa också. Gå in på www.fertilitetsguiden.com för mer info.

• UndrandeSökare

Ariellan - De flesta här inne har inte gjort några test via Fertilitetplus, så vi kan inte tolka de provsvaren du fått.

Vi kan bara tolka Dr Ds prover.

Däremot så stiger leukocyter och neutrofilia av att vi tar kortisontabletter (prednisolon) under behandlingen.

• UndrandeSökare

Jessy - Om du får hjärtklappning av pred så betyder det att du inte tål det. Jag råkade ut för samma sak och Dr D skrev då ut Medrol åt mig. Jag tar Medrol 4mg 2 tabl på morgonen. Det tål jag mycket bättre. Prata med din läkare.

• UndrandeSökare

Mila-Du hade ju frågat Sammet om Prasteron (men hon hade redan sålt dem).Prasteron är dhea och används för att förbättra äggen.

Men man kan också köpa dhea på denna sidan: www.dhea.com

Googla på dhea om du vill veta mer.

• UndrandeSökare

Ariellan - Exakt vilken vill du veta? Det finns massor med olika Nk celler, alla har ett eget nr och alla har olika referensvärden. Kolla på fertilitetsguiden.com under hur man tolkar Chicagoprovsvaren (Usaproverna) så har jag för mig allt finns listat där inkl Tnf-alfa.

Dock har det sagts här itråden tidigare att de Nkprover som analyseras i Sverige inte alls är samma som Usaproverna. Läs denna tråd från början så får du mer info.

Chicagoproverna kostar ca 10.000 sek har jag för mig. Serum och Life clinic kan ordna det. Man måste skicka blod i provrör till labbet i Chicago.

• UndrandeSökare

Cd16 finns inte med på mitt Chicagoprovsvar.

Som jag sa till dig tidigare så har du tagit provsvar hos Fertilitetplus eller på annat ställe i Sverige och de har analyserat Nk-celler i Sverge så är de INTE jämförbara med Chicagoproverna.

Det finns de som tagit både Nk-prover i Sverige och Chicagoproerna och de visar helt olika provsvar.

De är inte jämförbara med varandra.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!