• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

supertjejen skrev 2017-05-07 23:37:42 följande:
    Undrande sökande, inte väntar du missfall? Håller tummarna att allt är bra!
    Jo tyvärr supertjejen.
    Satte in 2 blastos som var normala kromosommässigt  efter PGS hos AvaRiga. Var på vul 4/5  ( v. 7+5) Då borde man sett ett eller två foster med hjärtslag om det fanns något. Men det enda som fanns där inne  var en tom hinnsäck,
    dvs ofostrig graviditet. Fanns ingen fler hinnsäck.

Har nu slutat med alla mediciner i samråd med kliniken och väntar på att missfallet ska komma ut av sig självt.  Blir 6: e missfallet nu.
  • UndrandeSökare
    Solkattan skrev 2017-05-08 10:08:38 följande:

Undrandesökande.. : usch va ledsamt... :(. Hoppas ni har ork att kämpa vidare!

Fråga om kortison.. har ju fött barn för en månad sen. Trappade ner från 20 mg kortison till noll på ca 4 veckor. Tycker jag tog det långsamt. Men nu undrar jag om eventuella biverkningar... ha r fått riktigt kraftiga finnar. Typ stora inåtgående finnar som bölder. Är det en biverkning? samt så har men hud blivit alldeles torr. Fläckar i hårbotteb o i ansiktet men fjällig kliande hud. Känner ni andra igen det som biverkningar..? borde man börja äta en liten dos kortison igen? har ju ätit kortison i ca 10 månader så det kanske behöver trappas ner ännu långsammare?

Tack Solkattan ! Ja, jättetråkigt. Får fundera ut hur jag ska göra nu.
  • UndrandeSökare
    Yrla76 skrev 2017-05-09 15:57:35 följande:

Fick ett megasvagt plus igår på bim, Äl+12. Lika svagt idag och brukar plussa redan Äl+11. Gissar på kemisk graviditet, haft det en gång. Får hoppas att mensen då kommer snart så det inte blir utdraget... Svårt samtidigt att veta om jag ska ta IL dropp. Känns verkligen inte på riktigt med detta svaga, svaga plus. Vad hade ni gjort?

Yrla - Har du tagit blodprov och mätt hcg också? Om inte så försök få ta blodprov och mäta hcg på din vårdcentral annars via www.werlabs.se om de finns nånstans i din närhet. Hcg är mer exakt än urinstickorna. Hcg 5 och över betyder gravid och under 5 är inte gravid.

Rådet här i tråden brukar vara att IL är bara näringslösning så det skadar inte
    att ta ett för mycket.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Mila- Tsh ska helst vara max 1.0 i fertlitetssyfte,

eftersom tsh ofta stiger vid graviditet.

Man kan sänka det med hjälp av Levaxin.

• UndrandeSökare

Micro - Hysto kan nog vara bra - om de gör riktig hysto dvs även åtgärdar, inte bara tittar. Era-test har jag läst att vissa inte tycker gjorde nån skillnad.

Har du använt några immunmediciner vid dina fösök som kortisontabletter och Intralipiddropp?

Om inte så försök få det tycker jag.

Annars om din klinik inte sysslar med sånt så fyll i ivfSerums Questionaire på deras hemsida och ta ett kostnadsfritt samtal med någon av deras läkare eller deras klinikchef Penny. Serum kan mycket om immunförsvaret och fertilitetsproblem, alla jag läst om verkar nöjda med dem. De svarar snabbt på mail.

• UndrandeSökare

Micro - Jag vet inte om du hört talas om det, men vid immunproblem kan första graviditeten gå bra, sen "taggar kroppen upp" och försvårar fler graviditeter.

Det kan då i vissa fall behövas många IL- dropp och även starkare mediciner som tex Neupogen.

Om du kan tänka dig att åka till Aten för rejäl immunutredning så tror jag det skulle öka dina chanser mycket. Man kan ju få immunsupport på distans sen även om man sätter in embryona i Riga.

Hoppas det går bra för dig.

• UndrandeSökare

Mila - Kontakta Marie på Fertilitetplus, flera här i tråden har fått hjälp med svenska recept på den kliniken. Där kan man även få hjälp med intralipid-droppsättning.

Lycka till !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!