• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Moali
    Buggan skrev 2021-09-12 11:24:50 följande:

Hej! Nyfiken på vad du menar med "får hjälp till ett plus"? 

Så som det låter. Man får betala mer för att få hjälp vidare i graviditeten. Så var det förr iallafall
  • vurpan

Hej ! 

Jag lider av upprepade missfall. går just nu igenom nr 7. 
    Har en dotter på 2 år sen innan (samma pappa) och det var inga konstigheter alls med den graviditeten eller att bli gravid med henne.

Vi började med syskonförsök i oktober -20 och jag blev gravid på första försöket, för bra för att va sant! fick MA i december.. fostret dött i v 7. 
    Väntade en mens sen försökte vi igen, och jag blev gravid. slutade även det i MA, fostret dött i v6.. 

och nu är jag inne på min femte kemiska graviditet på lika många månader. 

Vanliga missfallsutredningen visade ingenting men fick ändå progesterontabletter, levaxin och trombyl. 

Har läst boken "is your body baby friendly" och sökte efter det upp Marie på FertilitetPlus. Där konstaterades att jag har ett aggressivt immunförsvar.
    Det här var första cykeln med intralipid dropp och kortisontabletter men ändå ser jag mitt svaga plus tyna bort.. 

Är det någon idé att söka sig till Dr.D för mig? jag har ju provat kortison och dropp redan.. 

Det känns så fruktansvärt hopplöst

• vurpan
    Steeph skrev 2021-09-08 12:04:49 följande:

Någon som kan hjälpa till att tyda lite provsvar? Har utifrån lite förhöjt cd3 värde blivit rekommenderad att ta intralipiddropp. Men hur ser de andra värdena ut? Har haft 2 ma under 1,5 år som avstannat i vecka 8+0.

Tack på förhand!

Hej ! mina värden ser nästan exakt likadana ut. 
    Jag började med intralipiddropp och 10mg prednisolon. Slutade med ännu en kemisk graviditet, nr 5 på rad på lika många månader.. 
    Jag gick hos FertilitetPlus i sthlm. Men nu ska jag söka mig utomlands, velar mellan life clinic och ivf serum center. 
  • Steeph
    vurpan skrev 2021-10-01 06:56:35 följande:

Jag började med intralipiddropp och 10mg prednisolon. Slutade med ännu en kemisk graviditet, nr 5 på rad på lika många månader.. 

Jag gick hos FertilitetPlus i sthlm. Men nu ska jag söka mig utomlands, velar mellan life clinic och ivf serum center. 

Åh okej!

Vad ledsen jag blir för din skull <3

Jag har läst att Nk celler optimalt ska ligga under 12% så det gör ju mina. Det enda som ligger lite högt är t cellerna. Jag kommer starta ivf inom en vecka och kommer i samband med det ta intralipiddropp och kortison. Hoppas så att allt kommer ordna sig för dig. Vi kommer söka oss till Life clinic om det inte går i Sverige.
  • Steeph

Hej på er!

Någon som har tips på vart jag kan få prednisolon utskrivet förutom Fertilitetsplus? Finns det någon privat läkare eller någon gyn som faktiskt tror på immunförsvaret?

Haft 2 ma i exakt samma vecka och har tidigare haft en autoimmun blodsjukdom samt går det en hel del autoimmuna sjukdomar i familjen. Har lätt förhöjda t celler och b cellerna skulle gärna behöva sjunka lite också.

• muslima

Hej Alla, har inte följt den här tråden på ett väldans långt tag men kommer ihåg när jag behövde medicin och inte hittade någonstans förutom utomlands.

Jag har en del Cleaxane 40 sprutor som inte kommer komma till användning, finns det något intresse?

Mvh ????

• muslima

Hej Alla, har inte följt den här tråden på ett väldans långt tag men kommer ihåg när jag behövde medicin och inte hittade någonstans förutom utomlands.

Jag har en del Cleaxane 40 sprutor som inte kommer komma till användning, finns det något intresse?

Mvh ????

• minaimaginärabarn

Hej!

Någon som är inne och läser här något? Jag ruvar på en fin blasto med support från Dr D. Sist ledde det till en son. Trodde inte ruvartiden skulle vara så jobbig denna gång.... Men i allafall vill jag ha lite immunhjälp. Vill ha lite goda exempel eller fajta över er som har info kring att svettas på natten men att detta inte lett till utebliven graviditet/missfall. Jag svettades inatt och är nu tokorolig att det är kört. Sitter och väntar på dropp nu som ordinerat från Dr D. De blodprover jag tog igår såg bra ut men även att den reagerade lite på något. Så hjälp mig gärna ????????

• DianaL
    vurpan skrev 2021-10-01 06:56:35 följande:

Hej!

Jag fick också 5 kemisk graviditet på rad. Jag har hög CD19. Var i FertilitetPlus i Stockholm också. De ljuger. Intralipiddropp hjälper nästan ingenting. Det kostar 1800 kr för ett behandling. De vill inte skriva recept bara med prednisolon eftersom de ska känna inga pengar på det. Intralipid är som placebo. Viktigast är prednisolon. Men man behöver inte dricka 2,3,4,5, tabletter det är för mycket. Ofta räcker med 1 tablett=5 mg.

Jag vet webbsida via Tyskland, hur kan man köpa de flesta mediciner.

• DianaL
    Steeph skrev 2021-10-02 09:51:47 följande:

Hej på er!

Någon som har tips på vart jag kan få prednisolon utskrivet förutom Fertilitetsplus? Finns det någon privat läkare eller någon gyn som faktiskt tror på immunförsvaret?

Haft 2 ma i exakt samma vecka och har tidigare haft en autoimmun blodsjukdom samt går det en hel del autoimmuna sjukdomar i familjen. Har lätt förhöjda t celler och b cellerna skulle gärna behöva sjunka lite också.

Hej!

Ja, jag vet en tyska webbsida som säljer de flesta mediciner som man behöver för graviditet. 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!