Fast livsfarliga biverkningar står faktiskt med men inte i större utsträckning än på många andra läkemedel.
Vilaa skrev 2013-04-19 20:34:18 följande:
Men alltså varför skulle alla i sjukvården i sverige säga så om det nu är helt ofarligt? Det låter ju faktiskt helt befängt att nästan ingen vill befatta sig med det, man måste ju ändå utgå från att läkare i sverige också vill hjälpa en så då borde ha en andledning bakom att inte ge droppet ändå? Jag vill gärna testa droppet men ärligt talat tycker jag det låter väldigt skumt att så många läkare säger att det inte är bra, och patienter som vi är här i tråden säger att det är bra?
Absolut Vilaa, svensk sjukvård är strängt styrda. Men att alla läkare man möter i Sverige säger samma sak är intressant. Det de säger att att de som förskrivare har ansvaret att administrera iom att det ges intravenöst. Det innebär att man skal lstå under uppsikt av sjukvård när det ges för att vid tex allergisk chock kunna få behandling eller för att kunna avbryta om man hamnar i koma osv Det alla läkare sagt till mig är att risken för proppar och lungemboli är mycket förhöjd när man får IL.
Jag tog IL förra gången men kan erkänna att jag velar denna gång. Eftersom att jag nu denna gång träffat många läkare som sagt att det är vansinne att ta IL när risken för komplikationer ökar mer än vad chansen til latt lyckas gör enligt forskningen. Hade jag inte haft ett barn sedan innan hade jag gjort det utan att tveka men nu har jag ett barn som behöver mig och då tvekar jag ... Mest för att jag faktiskt litar mer på svenska läkare än på en utländsk läkare som tar mycket betalt och knappt svarar på mail. Jag vill inte vara den där oturskorpen som sitter med ett lungemboli ...