• trex2013

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Aha! Fattade inte först att AB var förkortning av antibiotika. Jag brukar börja äta ca två veckor innan ET. Har aldrig ätit det efter ET.

lill111 skrev 2015-10-30 07:44:30 följande:

[quote=75935633][quote-nick]trex2013 skrev 2015-10-29 14:53:12 följande:[/quote-nick]Vad menar du? :)

[/

När sätts AB in i en ivf behandling? Alltså när tar man första tabletten? Är det vid ET och hur länge efter ET äter man AB ?

• trex2013
    Solkattan skrev 2015-10-31 13:55:47 följande:

Yehoo ... överlevde föreläsningen inför de 50-60 talet forskare. Var även med ett gäng läkare med på konferensen som lyssnade fick jag veta efteråt. Tog typ 40 min o inte de utsatta 45. Men 40 min på engelska där man lämnar ut det mesta ifrån sitt privata liv känns långt ! Många kom fram efteråt. En tjej undrade på fullt allvar hur jag kunde berätta allt som hänt oss under 4 år utan att gråta. En av forskarnas mentor har jag bytt maila adress med. De önskar samarbeta med barnlängtan föreningen. Jag ser ett litet hopp om att det faktiskt finns en chans att vara med o påverka. Var en ung forskare som faktiskt var inne på spåret immunologi och reproduktion. Han reagerade starkt på det jag berättade om svenska läkares misstro till immunologi och reproduktion. Jag hoppas att någon faktiskt kan tänka sig att forska i framtiden om immunologi o reproduktion. Känns så himla roligt att få träffa människor som brinner för sitt jobb. Som vill göra livet "bättre" för oss som kämpar. Även om många var blygsamma över sina jobb. Samtliga var ju unga forskare som har tiden framför sig. Kan bara sammanfatta det hela med en toppen konferens ! Så mycket spännande de forskar om ... som förhoppningsvis kommer leda fram till något gott.... ?

Åh så roligt att höra att allt gick bra! Duktigt och starkt av dig! <3
  • trex2013

En fundering, är det någon av er alla som börjat hos SERUM och sen också tagit hjälp av Dr D? Samarbetar de på ngt vis? Tänkte bara så det inte blir "livat" om man får olika läkemedelsordinationer från två läkare.

• trex2013
    mom2012 skrev 2015-11-04 05:42:02 följande:

Det rosa är nu blodrött färskt på toapapper....

Det "sjuka" kring gårdagen är att jag la djävulen på axeln åt sidan och köpte mig ett gravidmagasin. Jag hade även hölsosamtal på mvc. Min svullna mage skulle in i gravidbyxor med mudd mannen letat fram från förr och lagt fram till mig. Just igår började jag slappna av. Blä.

Vecka är 6 idag om jag räknar på äl.

Åh vilken oro! Försök få tid för koll så slipper du oroa dig. ta hand om dig och kram!
  • trex2013
    pink lily skrev 2015-11-03 12:29:42 följande:

Började på serum, övergick till Dr Ds support. Som andra skrivit skiljer det sig en del mellan deras behandlingar, kanske blir det motstridiga ordinationer, tex ang antibiotika där den ena är mer restriktiv och den andra förordar långa kurer. Den enas behandling känns mer individuellt baserad, vilket kanske blir en kontrast mot ett mer standardiserat koncept. Man ska nog inte blanda in för många kockar i en behandling överhuvudtaget ...

Tack för svaret! Känner mig rådvill just nu. Har ett försök till hos Serum men om det inte heller lyckas så kanske jag går över till DR D. känner bara att det jag inte gillar när ni alla skriver så ofta att det är svårt att få kontakt med honom väldigt ofta. Det innebär ju en oerhörd stress och jag vet inte om jag fixar det också.
  • trex2013
    pink lily skrev 2015-11-04 11:29:00 följande:

Trex2013, som andra sagt så märks det efter ett tag att han verkar läsa allt som trillar in rätt snabbt, men svarar på det som är akut. Jag påminde senast att jag inte fått bedömning av FBC o fick då svar direkt, allt ok. Forumet här är en stor källa till stöd o kunskap också, som ett komplement ... Vid längre diskussioner om behandlingen får man nog helt enkelt boka tid för konsultation.

ok, skönt att höra. Tack för info!
  • trex2013
    RobSab skrev 2015-11-05 07:42:52 följande:

Hej tjejer!

Jag har inte varit så aktiv här den här vändan. Min man och jag gjorde en äggdonation i Riga för lite mer än en vecka sen. Två fina blastocyster satte vi tillbaks (vi har 9 ivf + 7 återföranden i bagaget).
    Idag testade jag (en dag för tidigt) och för första gången stod det gravid på testet!

men så roligt! Stort Grattis! :)
  • trex2013

Fråga!

Var på UL i tisdags och slemhinnan var då 7,5mm och treskiktad.
    Penny ordinerade då ökat Östrogen per dag.

I dag nytt UL och slemhinnan var bara 7,3mm är lite förvånad över detta
    kan slemhinnan minska och bli kompaktare under några dygn? vet någon?
    Vid förra besöket så hade slemhinnan på samma antal dagar växt från 7,5 till 8,5
    känns ju inte helt bra om den inte växer till sig trots ökat östrogen.. :(
    hoppas på att kunna fara ned till Serum veckan för FET.

• trex2013
    mom2012 skrev 2015-11-14 22:07:46 följande:
    Den lilla skillnaden kan nog bero på hur mätningen gjordes från gyn? Ska du mäta fler gånger innan avresa?
    tack för svar mom. jo jag inser nu att de nog mätt lite olika, haft olika gynekologer. i dag såg det bättre ut, tripleline 9,7 mm så om någon dag bär det av till Aten. :)
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!