pink lily skrev 2016-03-11 06:09:34 följande:
Tack för omtanke och tumhållning :) Det har varit många vändor inom vården senaste veckan. Vet inte längre om jag tror att krocken orsakat blödningen. Men, nu är den där och de upptäckte en till, som var mindre, på ul häromdan. Det är inte sällsynt med blåmärken el blodansamlingar i moderkakan tydligen. Är det fler som har haft sådana här? Vilka är era erfarenheter?
Tyvärr sitter den största vid navelsträngens fäste. Vi ska få komma tidigare till specmvc än planerat, och ska gå på tillväxtkontroll fr o m v 24 och sedan rätt ofta. Men, de kommande två veckorna innan specmvc hänger vi i luften, har bara akuten att vända oss till, och där fick jag sitta och vänta i nio tim häromdan. Men, vad gör man inte för .... Jag vilar så mkt jag kan, helst sover jag.
Måste passa på att fråga om era erfarenheter av sjunkande progesteron efter att man slutat med progtillskott. Min prognivå har gått ner hela tiden sedan jag trappade ner och slutade med prog. Går in i v 21 nu. Dr D ordinerat IL-dropp efter varje provresultat, men forts sjunka, nu nere på 99nmol/L. Har någon annan haft samma problem och fick ni göra något mer än att ta dropp?
Vi har kommit Pyret så nära efter allt som hänt och alla ul, tre på en vecka. Vi vet nu dessutom att vi väntar en dotter <3. Hon är fantastiskt söt på bilderna, med liten uppnäsa :) I veckan har jag också lärt mig känna igen hennes rörelser och ibland buffar hon runt ganska mkt i magen. Underbart :) Ta hand om er alla, och take it easy!
Skönt att höra ifrån dig! har varit orolig för dig. Vad stressande att de upptäckt fler blödningar men ändå bra att de har koll på detta nu och att du får gå via SpecMVC.
Åh vad härlig att veta att du väntar en liten flicka! <3 ta hand om dig du också ! kramar