Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Skogskantarellen-Du får väl fråga de som går i Rysslandstråden om du är intresserade av vad de får för mediciner där.
Skogskantarellen-Du får väl fråga de som går i Rysslandstråden om du är intresserade av vad de får för mediciner där.
Vad heter gruppen mer exakt?
Är Serum stängt över juli? Får inget svar fr Penny. :(
Mvh
S
Maila Katie på Serum istället !
Hon vet det mesta och kan tala om vilka datum kliniken har semesterstängt under sommaren 2019.
Penny har ibland semester även när inte kliniken har semesterstängt.
Hej kära grupp,
Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.
Har fått Klexane utskrivet, någon här som använder det? Biverkningar?
Pratade med mitt hemmalandsting (Sthlm) som avrådde starkt från att utföra kirurgiska ingrepp i utlandet, däribland i Grekland. Detta p g a hög risk att smittas av resistenta bakterier. Man berättade att hygienrutinerna är hemska i Grekland. Vad tänker ni kring det när ni åker till Serum för hystero?
Mvh
S
Hej!
Vet någon här hur viktigt det är att mäta amh värdet dag 3? Ja mätte mitt på dag 9. Fick bra resultat på 4,3 men börjar noja över att det kanske är falskt resultat för att det är mätt på fel dag....
Tack! Urs känns ju inte bra! Jag ska se om jag kan beställa på nätet!
Har ni alla fått Progynon efter embryotransfer? På mig har Progynon inte tjockat på slemhinnan, snarare att slemhinnan växt jättelångsamt så jag har fått avbryta flera cykler och transfer inte kunnat genomföras. När jag bad kliniken att köra Menopur i lågdos så gick det att tjocka på slemhinnan.
På svenska kliniker kör man sällan Progynon efter transfer. Nu är jag orolig att Progynon ska ställa till det för min slemhinna om jag tar Progynon efter transfer. Enligt fert.läkaren slår Progynon ut ens egna östrogenproduktion.
Vad tänker ni kring detta?