Nina05 skrev 2019-06-25 09:20:49 följande:
Hej allihop!
Hoppar in i denna tråd, har inte läst allt men mycket och känner mig lite mer hoppfull. Jag har fyra missfall i bagaget, med två olika partner. Inga barn. Funderar nu på att åka till Aten, men har inte hundra koll på första steg osv. Sökte efter hemsidan, men tycker inte den ser likadan ut som sist jag var inne på den. Är detta rätt?
www.lifeclinic.gr
Välkommen hit till tråden !
Jag beklagar dina missfall, jag har själv haft 6 missfall så jag vet hur jobbigt det är.
Har du gjort någon missfallsutredning i Sverige? Vad visade den?
När det gäller Aten så brukar rekommendera att man som
steg 1 börjar med att göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten. Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller så kan de försvåra när embryot försöker fästa och då kan det bli minus eller missfall. Testet kostar 300euro och då ingår receptskrivning på EU-recept till både mannen och kvinnan som kan lösas ut på svenskt Apotek.
IvfSerums Mensblodtest
Du behöver skaffa dessa 5 saker:
1-
En vadderad påse av minsta storlek (finns på tex Clas Ohlsson etc)
2.
Några frimärken
3.
Koksaltlösning att späda blodet med lite i röret, så det inte torkar in (Apoteket eller
apotea.se )
4.
Två stycken Urinprovrör med skruvkork (Apoteket ) 1 att skicka och 1 i reserv vid fyllningen.
5.
Instruktionsdokumentet med adress att skicka till etc
Se länken nedan:
www.ivfserum.com/infection-screening/
Skriv ut dokumentet, och samla alla de andra sakerna i en påse i god tid INNAN mensen kommer. Om man tycker det är svårt att pricka ett provrör så kan man använda tex en Menskopp för att samla blodet först (Apotek Hjärtat säljer det).
Man märker provröret man skickar med namn och födelseår och dag.
Efter röret är fyllt med blod och koksaltlösning, skruva åt, rulla in i hushållspapper, lägg i liten plastpåse, knyt igen och lägg i den vadderade påsen.
Samt skriver ett följebrev och anger att man vill göra
både Locus Medicus testet och 11 in 1 testet, samt anger sitt namn, postadress, telnr och epostadress.
Sen klistrar man på några frimärken på den vadderade påsen, skriver på rätt adress och postar på vanliga postlådan.
Sen kommer du att få ett mail av Serum med en faktura när paketet kommit fram till dem. Om det skulle hittas några baciller som inte ska vara där, så ingår receptskrivning i de 300euron du betalt. Då får du ett EU-recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige utanför högkostnadsskyddet.
Både mannen och kvinnan måste ta antibiotikan och behandlas samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan varandra.
Läs mer här:
www.ivfserum.com/infection-screening/