Hej
TantForm skrev 2012-08-20 21:13:16 följande:
Första gången gjordes det, inga fel hittades. Andra gången skulle det gjorts men Danderyd glömde bort att skicka. Tredje gången hade fostret krympt så mycket att jag bedömdes kunna göra en skrapning, och efter blodbadet andra gången valde jag skrapning trots att man då inte kunde göra PAD. Den här gången ska obduktion göras. Svar om 6-8 veckor, misstänker dock att jag får samma svar som första gången...
Kära TantForm, Jag beklagar så oerhört det ni går/har gått igenom. Jag har läst en del om sena/tidiga missfall då jag har gått igenom 9 tidiga. En sak som är säker - har man immunproblematik så behöver behandlingen fortsätta rakt igenom hela graviditeten. De, immunproblematik, är högriskgraviditeter. Jag har aldrig haft ett enda problem, medicinskt eller fysiskt, men har nu till slut (efter de bästa utredningar Sverige kan erbjuda där inget fel hittas) fått ett immunproblem konstaterat. Jag kommer aldrig kunna fullfölja en graviditet utan behandling hela vägen igenom. Jag har nk celler som ligger högt. Svaret från blodsvaren från USA kom som en chock och som en lättnad. ÄNTLIGEN förstår jag och vi varför detta har hänt. I behandlingen frangår tydligt att tex födelse ska ske så tidigt det bara går pga hög risk i sen graviditet, att immunattackerna inte upphör senare i graviditeten och behandlingen ska fortgå. Det finns massor att läsa om detta, i Alan Beers bok Is your body baby friendly, samt i studier från en svensk läkare, Leif Mattiesen. Jag lider med dig men hoppas att du kan finna en väg ut och söka hjälp i Aten hos dr D eller hos dr G i London. Kram