• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

che; å jättegrattis! Blir så glad för din skull Hjärta

lill; embryot fäster inte om man har alltför låga nk celler. Så man ska med andra ord inte ha för lite och inte heller för mycket Glad (jag tror Alan Beer förklarar det i sin bok).    

• Cathy

che; hihi, vad gör man inte för ett plus och för fortsatt graviditet Flört. Grattis igen! Jag föreslår att du säger till RMC att dina fragmin är slut och att du behöver mer tills du kan träffa läkaren på mvc. Du får vara lite krävande Glad

• Cathy
    snartgravid skrev 2013-10-01 21:08:36 följande:
    Grattis che!  På gång med nytt försök med FET. Jag väljer mellan blastocyst eller tredagars med assisted hatching. Vad är bäst? Ni som har lyckats vad har ni gjort?
    Fråga hur de ser ut - en blasto med mycket fragment är inte bättre än en 3-dgrs som ser fin ut. Men om blaston är fin så är chanserna med den såklart större eftersom den redan kommit till stadiet där den kan fästa i livmodern. Stort lycka till!!
  • Cathy
    Katt12 skrev 2013-10-01 20:12:23 följande:
    Leah, jag har oxå testat neg trots dropp innan... Så deppig!!
    Å Katt, skit att det inte fungerade Gråter Jag har gjort både ET/FET med dropp som inte fungerade, tyvärr funkar det kanske inte första gången men ge inte upp! Skulle du bort från CFC..? Du var inte helt nöjd?  
  • Cathy
    che71 skrev 2013-10-02 09:31:55 följande:
    Tack för alla gratulationer!
    Måste fråga ni som kan ... tsh 0.66 under tidig graviditet är det normalt?
    Värdet är ju jättebra! Det kan stiga något när du kommer längre i din grav. Nu minns jag inte, tar du levaxin?
  • Cathy
    che71 skrev 2013-10-02 10:22:14 följande:
    Tack! Nej har aldrig haft sådana problem. Det var läkaren igår som sa att hon ville ta tsh o kolla. Testade det i missfall utredningen förra året också men då var jag inte gravid.
    Läste att cortison kan sänka tsh. Ska man kompensera för det o hur i så fall? Jag tar 10 mg om dagen nu.
    Ja, kortison kan sänka tsh men det behöver inte göra det. Så länge du mår bra (och inte får hyper symptom) är det ingen fara. Behöver inte kompensera säkningen på något sätt.
  • Cathy
    Katt12 skrev 2013-10-02 10:47:13 följande:
    Cathy, tack för peppning, det behövs! Ja, jag släpper CFC nu, för min del har det varit för mkt strul och vi behövde ju inte ens betala den här gången pga allt krångel. Men man blir ju inte gladare för det, man vill ju ha rätt behandling o bemötande. Hade ju fått min IL efter tel kons m dr G, men överväger nu att åka t dr D (trots att han verkar lite överansträngd...) och göra en komplett utr.

En fråga till er som kan detta m Chicago tester: hur lång tid ska ha passerat utan IL, IRAP o kortison innan man kan ta dessa prover? Antar att medicinerna måste gått ur kroppen ordentligt, annars påverkas väl provsvaren?
    Vad jag förstått så går det rätt fort på CFC och det passar inte alla, plus att de verkar ha varit lite förvirrade där sista tiden (särskilt med din behandling). Bra idé att byta om det inte känns bra! Du tog inte NK panelen hos Dr G? Hör med Dr D om när du kunde ta den med tanke på medicinerna. Självklart kan du ta Q10 (även en hästdos Skrattande) tillsammans med alla mediciner. Q10 påverkar inte hormonerna direkt. Å, ska bli spännande att följa din fortsatta resa! Ta hand om dig nu (gör något riktigt roligt i helgen och ät gott) innan nästa försök! stor kram
  • Cathy

aylak; roligt att höra att ni är nöjda med resan! Jag förstår dina tankar kring en ny operation - berättade du för honom om den tidigare operationen - vad sa han? De som här i tråden gjort hysto/ivf hos honom vet ju hur duktig han är så är det nånstans man vill göra en sån operation är det väl Dr D eller Penny?  

• Cathy

Prickig; jättegrattis!! Härligt! Skål

singhatjejen: du kan ha ett bra HB värde men samtidigt låga järndepåer (ferritinvärde). Och om du har relativt braHb så gissar jag att problemet är främst att du fått i dig för lite järn. För lågt ferritinvärde men högt Hb tyder på det (för din kropp verkar ha allt det som behövs för att bilda hemoglobin som t ex B12). Du kan få upp ferritinvärdet med hjälp av kosten men det kommer ju att ta tid så jag skulle nästan rekommendera järnstillskott. kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!