• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

snartgravid; vilken dag skulle du göra återföringen? Ska tänka extra mycket på dig då!! När man plussat så går det nog tyvärr inte så fort man oroar sig men på annat sätt än innan plus...för den som skriver här på FL och gör försök tycker man att andras graviditeter bara susar förbi. Du ska få se när du plussar nu! stor styrkekram

• Cathy

Zwillinge; tråkigt att höra att läkaren inte skrev ut prolaktin för spottings kan vara ett tecken på förhöjt värde! Jag är nästintill säker på att dina spottings kommer att försvinna, ditt värde har legat högt och det kan ta flera månader att få balans i hormonerna.

• Cathy

aylak; å ledsen att höra om dina influensasymptom. Jag har tagit täta IL sedan jag plussade men har aldrig haft influensasymptom, mitt immunsymptom var värk i armarna. Hoppas dina täta IL biter iaf! Styrkekram!

• Cathy

Fenan; får jag svara på din fråga...många har höga prolaktinvärden rätt tidigt under graviditet, som symptom oftast att brösten läcker redan i tidigt i andra trimester och allt går bra ändå. Har läst studier där man hävdat att högt prolaktin kan orsaka missfall men jag undrar om de inte beror på att man fått lågt progesteron av det höga prolaktinet snarare än att själva höga prolaktinet skulle lett till mf? Men ditt värde har halverats på 2 veckor vilket skulle betyda att ditt progesteron höjts tack vare graviditeten, så min slutsats är att värdet fortsatt kommer att sjunka. Så oroa dig inte

• Cathy

lill; jag hade också utslag på äl stickorna och därför tänkte jag aldrig att problemet är att jag inte har äl. Men när jag började få spottings och allt tidigare i cykeln så började jag misstänka att någon hormon låg bakom eländet. Men den här typen av resonemang för tyvärr inte våra gynekologer...sköldkörtelproblem (högt tsh) kan också orsaka anovulation alltså ingen äl men jag hade fått ner mitt värde så jag gissade att det var något annat. Har du annars kollat ditt tsh? Jag har inte tagit pergo men vad jag förstår så höjer det hormonerna så att man får äl vilket betyder att ditt prolaktin har varit relativt lägre än andra cykler, därför har du förmodligen inte haft spottings när du tagit pergo. Tyvärr kan jag inte svara på din fråga om prog värdet....kan inte ref värden på prog. Någon annan?

• Cathy
    che71 skrev 2013-11-04 08:05:42 följande:
    idag går jag in i v 14!!Glad
    Men ska jag vara orolig nu, sedan inatt har jag feber o ont i halsen, nästan mest utanpå, som svullen.
    Är det bara en vanlig förkylning eller immunangrepp på gång tro?
    19 dagar sedan senaste IL droppet o det är meningen att jag ska lämna FBC idag igen, men det kommer väl visa helt fel när jag inte är frisk? Har mailat Dr D o frågat.
    Å grattis Che! Härligt!
    Nu har vi förstås alla olika grava immunproblem men tänk på att Dr B och Dr G (och andra läkare i UK) ordninerar IL och pred endast till v.12. för de anser att då är embryot så stort/starkt att det kan stå emot immunattacker. Jag tror att Dr D kör mer IL för att vara på den säkra sidan. Om du nu tar FBC så kommer de resultaten förmodligen påverkas av din förkylning men är du orolig så kan du ju alltid ta en extra IL. Och eftersom du tagit IL så har ditt immunförsvar ju dämpats vilket gör att du lättare åker på en förkylning. Jag hoppas och anar att det är en vanligt förkylning du har, dels för att ditt immunförsvar varit ganska lugnt och de värsta attackerna kommer nog innan v.12..Kram {#emotions_dlg.flower}  
  • Cathy

Solkattan: kikar bara snabbt in här och såg din fråga - JA jag har geografisk tunga!! Och min pappa har det också och några andra autoimmuna sjukdomar. Det är ovanligt med tungan (endast ca 1% som har den) och få läkare som vet mer om den men visst tror jag att den påverkat mina immunproblem! Och med IL försvinner den för ett tag

• Cathy

leah; å ledsen att höra! Gråter Vi gjorde också 2 FET (med blasto) med alla immunmediciner men lyckades ej men sen blev det plötsligt plus utan ivf. Tyvärr är jag inte insatt i just din problematik men tänk igenom att du tagit alla prov som kan tas och gjort alla 'kontroller' (såsom hysto) innan du går vidare. Du får bra tips från Agate, kolla här Step 9 http://www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php?topic=283000.0 

Det är kanske bara starkare medicinering du behöver nästa gång? Håller tummarna att det blir plus nästa gång! {#emotions_dlg.flower}

• Cathy
    leah2012 skrev 2013-11-05 12:21:04 följande:
    Tack! Ja jag behöver Dr D. Väntar på att de ringer....
    Men det är så mycket man kan tänka på så jag får ont i huvudet. Vad är hysto egentligen? Tack för tips ska kolla där
    Jag vet, det är mycket man ska tänka på men kan rekommendera att göra en to-do lista innan man kör vidare med försök Skäms. Med hjälp av hysto kan man se att livmodern är ok och samtidigt (i t ex Grekland) man kan göra implantationssnitt som sägs förbättra chanserna till implantation för ett embryo.
    Angla skrev 2013-11-05 12:33:36 följande:

Hemma igen, allt såg bra ut. Fina gulesäckar, fin hinnsäck för att vara tvillinggraviditet. Två hjärtan som tickade fint och två embryon som var jämnstora. Läkaren tror att det är enäggstvillingar (det vet vi satte ju bara tillbaks ett i stim cykel) i en hinnsäck dvs en riskgraviditet bara där  

Å härligt!! Jättegrattis!
    Solkattan skrev 2013-11-05 14:35:47 följande:
    Cathy: Jag hängde inte riktigt med där med geografiska tungan... är det bara 1% av hela befolkningen som har geografisk tunga..? Eller är det 1% av dom med fertilitetsproblem som har sån tunga..?
    Vet när jag var hos tandläkaren för över 10 år sen. Och hon kallade in 2 kolleger som skulle kolla på min tunga. Kändes lite komiskt med tre pers som stirrade in i munnen o konstaterade "geografisk tunga"... .:)

Nu har jag mailat min privata hemklinik om att jag vill ta lite prover pga missfallen. Hoppas de svarar. Usch igår sa sambo "att han inte tror" på alla mediciner läkaren här i stan skrivit ut... :(. Att det bara handlar om att guldägget ska dyka upp och "rätt tajming". Känns i nuläget oöverkomligt att locka med honom till Aten.... :(
    Menade att 1% av befolkningen har geografisk tunga Flört Jag har haft det så länge jag kan minnas. Å min man trodde inte heller på immunmedicineringen så jag åkte ensam till Aten. Men efter att NK panelen visade rejält förhöjda värden och vi nu lyckades med medicinerna så förstod även han att inte allt bara var påhittat Flört 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!