Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Det är superbra för oss med immunologiska problem att äta gurkmeja och annat antiinflammatoriskt Det har en hög inflammationsdämpande faktor som är viktig för oss. Det finns de som påstår att bananer är aborterande… Någonstans får man finna sin egen må-bra-väg annars finns det snart inget kvar att äta om vi ska vara glutenfria och mejerifria och sojafria och nu också gurkmeja, banan och papayafria…. Det är såklart aldrig bra med mängder av något. Om man går efter österländsk rekommendation så gäller en sak, IFD-kost en annan och fertilitetskost en tredje, banne mig inte lätt att veta!!
lovelinnie skrev 2014-05-28 22:45:06 följande:
Tack Zinfandel för snabbt svar. Funderar mycket över detta. Men varför skulle inte ett 10-poängs vara just ett 10-poängs? Känner som så att får jag bästa möjliga embryon insatta och inte kan behålla dem trots immunsupport borde det då inte vara något annat än immunförsvaret som felas? Har ju bekanta med ex RA, Chrons, Sjögrens, glutenintolerans, psoriasis etc som enkelt blivit gravida och fått flera barn utan immunsupport och IVF etc…
Hur många dagars var embryona? Jag personligen litar inte riktigt på de där graderingarna. Det är ju så mycket annat som kan påverka, allt från infektioner till endometrios, virus, vätska, polyper, myom, cystor, dåliga spermier, kromosomfel, blodproppar i slemhinnan. Javisst blir folk över hela världen gravida trots diverse sjukdomar, krig, våldtäkter, misshandel, svält, missbruk så visst är det orättvist kanske ur vår synvinkel men vi ska nog inte jämföra oss med dem.
Frk Röd skrev 2014-05-29 15:13:23 följande:
Så här står det på bipacksedeln för Albyl Minor. "Intag av Albyl minor ska undvikas av kvinnor som planerar graviditet eller är gravida". Är det nån som vet varför det kan stå så? Det verkar ju som de allra flesta tar Albyl Minor eller Trombyl innan och några veckor in i graviditeten.
Det står det på flera av medicinerna vi tar
De tar det säkra för det osäkra.