• Cathy

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angel: Man brukar inte blöda med fragmin som du gör nu men å andra sidan tar du en högre dos en de flesta andra. Jag blödde efter äp en gång (det började flera dagar efter äp) och de var nog blodförtunnande (i kombo med omega 3) som gjorde det.

• Cathy

che: glömde...ang halsont, det kan vara bra att berätta för det kan höja lymfocyterna och han kanske vill att du tar ny FBC.

• Cathy

snartgravid: du skrev helt rätt :) han tittar på leukocyterna men även bl a relationen leukocyter och lymfocyter. NK cellerna är lymfocyter. Svårt att svara på vad lymf ska max vara för att man ska ta IL eftersom de beror på deras andel i jämförelse med de andra.

• Cathy
    Snart lycklig skrev 2013-09-22 13:25:41 följande:
    Lite ledsen, båda äggen var mogna men bara ett befruktades korrekt. Ja, jag vet ...... Oftast har alla våra mogna ägg befruktats korrekt. Jag är mkt medveten om att man inte kan räkna med 100%, men det är så jobbigt när man åker så långt bort och det kostar faktiskt ganska mkt pengar oxå. Jag vet oxå att jag väljer själv, men jag kämpar för att jag lika mkt som ni önskar ett barn. Usch vad barnlöshet är jobbigt! Jag känner mig så utanför alla andra. Both the eggs were mature but today only one got fertilized normally. Not bad not good. Any way, we have one more embryo frozen now. I hope you are well and happy All the best
    Å jag förstår att du är lite ledsen och hoppades på båda två. Men nu har du iaf ett till embryo i frysen som du kan  glädjas över Solig

Läste att ni diskuterade IL doser och saltlösning eller inte. Jag har tagit alla mina IL utan saltlösning och det har gått bra. Alla mina doser har varit minst 150, oftast 180 eller 200. Den sistnämnda fungerar bäst på mig, då tar det ca 3 veckor innan mina värden gått ner, alltså lite längre än med de mindre doserna, eller rättare sagt den högre dosen ger effekt under längre tid.    
  • Cathy
    Maxad skrev 2013-09-23 15:10:19 följande:
    Cathy. När du skriver att dina värden går ner under 3 veckor med 200il, menar du att effekten sätter in först efter tre veckor? Eller menar du att den håller i under tre veckor för att du sedan behövt ta nytt.
    Läste mitt senaste inlägg, skrev nog alldeles diffust Skrattande Jag menade att jag haft 'högre' värden de gånger jag tagit 200 så det har tagit lite mer tid att få ner dem (än då de varit hyvsar ok) men effekten har nog varit annars lika snabb som med mindre dos men hållit i över en längre tid.
  • Cathy

che: så här spontant kommer jag på Hjärtefröjd som hade problem med flera tidiga missfall, tills hon lyckades med Dr D:s behandling och jag tror hennes lilla är nu ca 6mån?

• Cathy

che: du kan säkert inboxa henne om du vill, hon är inne på FL ibland.

• Cathy
    stumpan81 skrev 2013-09-24 17:19:48 följande:
    che, jag har 15 MF bakom mig. Vi blir gravida på naturlig väg, och för oss har alla mediciner och behandlingar varken gjort till eller från.
    Jag visste att du haft många MF men inte att det varit så där många. Jättetråkigt att höra Gråter. Vilka alla immunmediciner har du provat hittills? Du vet det finns några fler förutom de vi flesta kör med, pred, trombyl, fragmin och IL.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!