mumskastrull skrev 2017-06-08 11:36:41 följande:
Jag tog ett nytt igår, 2 dagar efter förra. Tyvärr samma värde. 31.. Så ännu en kemisk graviditet. 4:e nu.. Förstår inte varför det blir så. Kanske dags att göra en hysteroskopi. Jag har ju bra AMH och har fått ägg till frysen vid 2 av 4 IVF försök.
Bara att ta nya tag!
Hej!
Jag har haft minst 6 st kemiska graviditeter, dessa efter ett missfall i v. 14 utan något konstaterat fel på fostret. Jag fick ut bra med ägg, många blev blastocyster och kunde frysas så jag var ganska säker på att det inte var det som var den felande länken. Jag började istället misstänka immunologiska problem och kontaktade Dr D. Fick behandling och blev gravid på första försöket. Går in i v. 19 idag men ropar inte hej ännu!
Om du kan, gå tillbaka och analysera din kropp de gånger du får kemiska graviditeter kontra inte. För mig var den stora skillnaden att det rann av svett om nätterna de gånger jag fick kemiska graviditeter, detta uppstod inte när embryot inte fäste.
Så kemiska graviditeter verkar kunna bero på immunologiska problem. Man kan alltid ha ett konsulterande samtal med Dr D innan man bestämmer sig för att gå vidare eller ej. Det kostar 1000 kr och är väl värt pengarna. Det var det samtalet som övertygade mig.
Lycka till!