• minaimaginärabarn

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Mila skrev 2017-07-18 17:24:30 följande:

Okej. Jag har dock inte tänkt ta droppen hos henne. Så frågan är om jag får några recept eller om hon menar att jag ska lämna prover.?

Jag har aldrig blivit tvingad att ta prover. Nu tar jag ju dropp hos henne och då är hon väldigt hjälpsam med recept och annan hjälp. Du kanske får betala en slant för recepten m du bör inte bli tvingad till några prov.
  • minaimaginärabarn
    Mila skrev 2017-07-18 18:16:07 följande:

Okej. Tänkte mer om hon har krav på att man ska lämna prover för att se om nåt är fel innan hon lämnar recept. Men vadå får man betala extra för recept?

Jag har inte behövt lämna blodprov för att få recept. Jag har ingen aning vad hon tar betalt för eller inte, men hon är ju privat. Jag har i allafall inte behövt betala något mer än droppet. Men så har jag tagit väldigt många dropp hos henne.
  • minaimaginärabarn
    Mila skrev 2017-07-19 10:15:37 följande:

Okej. Tack för svar. Men vad tror ni. Jag går in i vecka 6 på fredag. Jag har mycket symptom och fick 3+ på cb igår. Är det någon idé att börja med mediciner så sent? Eller ska jag avvakta? Hur hade ni gjort?

Hej!

Nu är jag osäker på din historia och ev missfall samt när de brukar inträffa. Jag själv tror starkt på IL-dropp, tror det har varit den största hjälpen för mig. Har haft perioder då jag varit varmare på natten m svettningar, efter dropp har detta försvunnit. Det var ff a de första 10 veckorna, därefter har min kroppsvärme varit mer konstant och normal. Har kunnat förutspå vad Dr D skulle ordinera och resultatet på mina blodprov utifrån nattlig värme.

Det är svårt att rekommendera något, alla är ju olika men droppen hjälper mycket vid immunologiska bekymmer och är som sagts inte skadligt utan bara näring till kroppen.
  • minaimaginärabarn

[quote=77869606][quote-nick]LadyMaria skrev 2017-07-25 19:44:49 följande:[/quote-nick]Har nu haft samtal med Dr.D på telefon. Vilken läkare alltså, så himla engagerad och duktig! Hade dock inte nått alarmerande i provsvaren, vilket var ganska förvånande.. men har fått en behandligsplan utifrån mitt behov m.m

Men hur har ni gjort med blodprov som han vill att man ska ta olika dagar i behandlingscykeln?

Vart har ni fått hjälp med dessa prover? Har dem skickat svaren till honom då, eller hört av sig till er om svaren?

Hur har ni sagt till er klinik där ni gör IVF, har ni berättat om att ni får experthjäp med immunologi? Och hur har dem isåfall reagerat? 

Ha en bra kväll[/

Hej!

Genom Werlabs (Blodstatus + B-celler) kan man ta de prover Dr D vill att man skall ta. Du får svaren samma dag som du tar dem. Dock bara om du bor i Stockholm. Om du bor på annan ort behöver du hitta ett samarbetsvillig VC.

Jag berättade inget på IVF-kliniken. Mycket för att det ändå inte påverkar deras arbete och ville inte riskera att hamna i en diskussion. Har sedan enbart blivit bra bemött i detta.

Lycka till!

• minaimaginärabarn
    Niskan15 skrev 2017-08-08 20:26:05 följande:

Det har blivit en lång tråd nu. Jag undrar om det ens är någon som har lyckats bli gravid efter Aten? Vi funderar på att åka dit i oktober. 6 misslyckade Ivf, en utomkveds och remautisk sjukdom (GPA) bakom mig.

Har fått en tel konsultation med Dr.D och han tycker vi borde åka. Dock undrar man om inte allt har med pengar att göra. Vill ju självklart undersöka allt innan vi tar beslutet.

Det är en lång tråd och det är måååånga som blivit gravida efter att ha fått hjälp för immunologiska problem. Jag har ett gäng missfall i bagaget, många IVF:er med tillsynes fina blastocyster men de ledde bara till missfall. Efter kontakt m Dr D och medicinering blev jag gravid på första försöket och det håller i sig än, är nu i v. 27 och lillparveln växer som den ska och gör sig påmind mest hela tiden. Jag tror inte på slumpen utan jag tror på att jag har fått hjälp att rätta till felet.
  • minaimaginärabarn

Hej!

Vet någon om Dr D har semester och hur länge i såfall? Har inte fått svar på mina senaste blodprov vilket hanbrukar vara snabb att svara på. Dock inget akut men han brukar ändå svara.

• minaimaginärabarn
    Jovita skrev 2017-09-11 18:33:05 följande:

Hej tjejer!! Ville bara uppdatera att allt rullar på som det ska. HCG har stigit väldigt bra. Dr D är mycket nöjd!! Kan inte bara fatta det efter 3 år kämpande. Är så glad att jag bestämde mig för immunologisk utredning hos Dr D, första insättning och plus på stickan :)) nu undrar jag om bägge två har inplanerat eller bara ett. HCG var 117, 8 dagar efter FET och 764 ,12 dagar efter FET och idag låg det på 12467 19 dagar efter FET. Är det någon som förstår sig på värderna på HCG?

Grattis till plus och ökande HCG. HCG skall fördubblas varannan till var tredje dag men avtar efter några veckor och stiger lite saktare tills den kommit till en platå vid v. 10. Fertilitetsguiden har bra förklaring och även diagrambilder om du googlar. Mitt HCG ökade väldigt fort i början, såpass att jag trodde det var tvillingar (satte bara in ett) men det var en liten räka. Det verkar vara individuellt. Lycka till!
  • minaimaginärabarn

Hej!

Jag verkar få ett gäng intralipiddropp över på 200 ml. De går ut i början av januari. Är någon intresserad ger jag bort dem mer än gärna. Det som tillkommer är enbart porto.

• minaimaginärabarn

Hej på er alla som kämpat och till er som kämpat klart!

Här är en som kämpat i 4 år och genomgått missfall och otaliga kemiska graviditeter men utan att få ett vettigt svar från svensk sjukvård. För ett år sedan tog jag tag i saken och under hösten 2016 hade jag kontakt med Dr D och förberedde mig inför första IVF:en i Sverige (harvade dessförinnan på i Danmark, ställde mig sent i kö i Sverige för jag skulle ju bli gravid inom normal tid). I februari gjorde jag mitt första IVF med medicinsk support från Dr D och det blev ett plus. Ett plus som visade sig skulle stanna tills igår morse. I v. 32+6 kom en allert, stark, envis och nyfiken mini ut. Något mindre än beräknad men himmelsk!

Väldigt omtumlande, hade inte alls förberett mig på att något skulle hända i slutet av graviditeten och att jag skulle få en prematurpojk. Men alla här inne vet att livet bestämmer saker åt en utan att fråga. Ibland ska man segla med medan man i andra stunder aldrig skall ge sig. Jag har alltid varit säker på att min infertilitet inte hängt ihop med mina ägg utan att det är något i min kropp som ställer till det. Därför gav jag aldrig upp och det är jag evigt tacksam för!

Till alla som kämpar, kämpa vidare tills ni själva känner att er gräns är nådd. Ingen annan kan svara på när det är dags att sluta, bara ni själva!

Stort lycka till, till er alla!

• minaimaginärabarn

Jag har en del mediciner om någon behöver. Massor av fragminsprutor som nyligen är uthämtade från Apoteket, ett paket lutinus, 5 påsar intralipiddropp 200 ml som går ut redan i jan 2018. Har säkert något mer därhemma. Allt är gratis men vill gärna ha portokostnaden. Hoppas de kommer till användning.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!