Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Stort grattis till alla som plussat och är gravida! Vad roligt med så mycket glada nyheter i denna tråd där ju alla är SÅ förtjänta av att få lyckas. Det gör mig glad att läsa fast jag inte känner er. <3
Och minaimaginärabarn - mitt hcg var 89000 i v 8+0 så du ligger ju högt! Mitt har inte heller ökat alls det dubbla efter det, men får hoppas att det inte innebär ngt negativt för min del. Har ul nästa v och är en lång och jobbig väntan tills dess..
Jag har igen lite frågor om fragmin. Dels fått näsblod (brukar inte ha det) och det slutade aldrig utan jag hamnade in på akuten och de fick sätta koagulerande medel för att stoppa det. Är ju pga blodförtunnande, men att blöda 5h för nåt "så litet" gör mig lite nervös. Varför måste vi ta fragmin, då det ju inte har något att göra med kärlproblem eller tidigare blodproppar? Jag menar inte att ifrågasätta dr D men då jag tycker det är lite jobbigt undrar jag bara om det verkligen är ett måste för graviditeten?
Jag har fått svar att det bara är i början av graviditeten som HCG ökar dubbelt så du kan vara lugn och även jag.
När det gäller fragmin och trombyl har jag tänkt samma som du. Men eftersom de verkar vara ganska oskyldiga mediciner så oroar jag mig inte över dem. Tycker kortisonet är värre faktiskt men jag släpper det emellanåt eftersom jag antagligen inte skulle bli gravid utan.
Jag läste någonstans att det var en tjej som hade som moderkaka väldigt nära cervix men att den hade flyttat på sig under graviditetens gång, vet inte om du har läst något om den möjligheten?
Jag håller tummarna för att det går bra på UL nästa vecka! Förstår att det måste vara oroligt!