• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Blingbling skrev 2013-09-30 15:15:22 följande:
    lill111: Tror det är LIT du tänker på repro-med.net/repro-med-site2/index.php?optio...:lymphocyte-immunization-therapy&catid=2:pages-ett &Itemid=25 IVIG är en annan (dyrare?) variant av IL om jag inte har missuppfattat allt Vissa läkare använder IL medan andra använder IVIG, men principen är detsamma - man får det för att pressa ner immunförsvaret.
    Nej, Ivig är Intravenöst immunoglobulin, alltså en blodprodukt.
  • Zinfandel
    lill111 skrev 2013-09-30 16:57:57 följande:

Tack TWH för omtanken, är så galet ledsen 5 mf/ma nu, vad ska jag tro liksom...ja det var två läkare inne idag och tittade....inge hjärtaktivitet är helt säker på min äl och mens, är som en klocka...tyvärr får jag väl säga i detta samanhang....
    Men undrar ju nu över myomet som är på 5 cm...det har tillkommit under det sista året...hur ska jag göra, blir galen på allt detta...
    Åter igen sa de att det 'är organen hos fostret som har felat, men 5 ggr, nä, tror inte det....är säkert immunförsvaret....
    Ångrar sååå att jag inte testade pred o fragmin denna gång, korkade jag.............Suck
    Beklagar verkligen Gråter Försök få dem att remittera dig till laporaskopi med tanke på myomet.
  • Zinfandel
    lill111 skrev 2013-09-30 17:51:31 följande:

Tack!! Kan Dr göra det när vi åker dit på första besöket? Antar att det kostar mer eller ingår det i ordinarie undersökning??
    Titthålskirurgi görs under narkos.....
  • Zinfandel
    leah2012 skrev 2013-09-30 18:59:19 följande:

Ok, ja då kanske mina test är värdelösa. Fick resultaten idag. Så här står det:

Lymfocytpopulationer:

B-CD3+ T-lymf 70 %

B-CD19+ B-lymf 17 % *

B-CD16/+56+ 3- NK-celler 9 %        

CD19 var högre än referens så därav stjärna. När jag läser på fertilitetsguiden ska detta inte vara över 12 %, om det är samma slags värde då.
    Någon kommentar på resultaten?      
    Jag kan tyvärr inte de svenska %-satserna så jag kan inte hjälpa dig Rynkar på näsan
  • Zinfandel
    linköping68 skrev 2013-09-30 20:32:46 följande:
    Måste fråga dig Zin, jag blir med förvirrad...... Om dr D vill att man ska kolla sina TNF nivå blir det då fel med de tester som finns här i Sverige? Jag tar mina FBC hos en vanlig husläkare och inte på någon specialklinik. Skulle ju vara lite trist at behöva fara till Aten för att ta TNF...
    Ja, det blir totalfel. FBC stämmer däremot bra. Men du kan ganska enkelt skicka blod till RFU och få TNF testat! Tror att Dr D tog 4000 kr för det.
  • Zinfandel
    leah2012 skrev 2013-09-30 21:40:33 följande:
    Ok jag kommer nog försöka skicka prover till usa. Kan man göra det på egen hand? Alltså få hjälp att ta blod och så bara skicka det. Och sen visa det för Dr G?
    Javisst men läkaren brukar ordinera det och du måste ha en läkare som tar emot resultatet, dvs Dr G så att han vet om att du skickar blodet ;) Om han använder RFU så finns det beskrivet hur man går tillväga här: 

www.fertilitetsguiden.com/atgarder/blodprover.php

För den som är patient hos Dr B så kommer allt material med Fedex så man slipper fixa allt själv. 
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-10-01 15:16:12 följande:
    V8 + 2 på Vul nyss!!! Lycka!! Nytt Vul om 2 veckor.
    HjärtaHjärta
  • Zinfandel
    Katt12 skrev 2013-10-02 10:47:13 följande:
    Cathy, tack för peppning, det behövs! Ja, jag släpper CFC nu, för min del har det varit för mkt strul och vi behövde ju inte ens betala den här gången pga allt krångel. Men man blir ju inte gladare för det, man vill ju ha rätt behandling o bemötande. Hade ju fått min IL efter tel kons m dr G, men överväger nu att åka t dr D (trots att han verkar lite överansträngd...) och göra en komplett utr.

En fråga till er som kan detta m Chicago tester: hur lång tid ska ha passerat utan IL, IRAP o kortison innan man kan ta dessa prover? Antar att medicinerna måste gått ur kroppen ordentligt, annars påverkas väl provsvaren?
    Vad tråkigt, jag tycker de är kanonbra och har fått de bästa och noggrannaste behandlingar där! Varför gör du inte hela utredningen hos Dr G om du redan börjat där..? IL brukar sitta i ca 6 veckor.
  • Zinfandel
    lill111 skrev 2013-10-03 09:38:51 följande:

Helt otroligt vad de säger olika....blir ju förvirrad, två gyn har kollat på mig och de säger att mitt inte ska påverka....men det tog faktiskt 11 månader nu innan jag blev gravid efter mitt myom kom till....nu undrar jag såklart om mitt myom påverkar min fertilitet....???hoppas ngn vill svara mig är så ledsen, känns som om att jag har för många bekymmer nu för att lyckas med en graviditet....myom, rh-negativ inte fått immunisering efter ma v 12, gbs-bakterier, ev immunproblematik....USCH säger jag....Kram alla!
    Tyvärr är det så att allt som inte ska vara där kan påverka. Det innebär inte att alla som har t ex myom, endo, klamydia osv får problem men har man problem så finns anledning att försöka åtgärda det. 
  • Zinfandel
    NinaCamilla skrev 2013-10-03 19:14:17 följande:
    Efter en konsultation hos Peny idag fick jag veta att jag hade allt som kunde gå fel med graviditet: endo, myom, giftig vätska i äggledarna och hjärtformat livmoder som inte kan bära något barn. Ni som misstänker endo, kräv hjälp och vänta inte. Situation kan bli värre. Mina svenska och finska läkare har sagt att operation är inte rekommenderat men de hade så fel. Nu är vi på spåret igen men väntade för länge och lyssnade på okunniga läkare. Myom kan påverka negativt på graviditet och i mitt fall tryckte det livmoder, högre missfallsrisk. Även om vi gör ÄD, får jag IL vid insättning och jag är tacksam för alla tips vem kan ge det i Sthlm. Kämpa vidare!
    Det är inte helt rätt eftersom man i Sverige tar bort endo mekaniskt och inte med laser och då är risken större att man sabbar något, därför är det inte självklart att åtgärda endo i Sverige och därför har de tyvärr rätt eftersom de inte har kunskaper nog.......
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!