Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej vänner, efter en familjetragedi så är jag nu tillbaks och har tagit mig igenom ett antal sidor här! Först några rader till vissa, sedan lite allmänt.
TWH: hur är läget, hur är bebislivet?
Che: Stort grattis, äntligen!! Nu ska du se att det går heeela vägen! Och grattis på födelsedagen i efterskott!
Onelife: grattis till dig med! Håller det i sig...?
Tuva:
cff: du svarar ju bättre på Ivig än på IL. För mig blev det billigare, enklare och bekvämare att använda Reprosources hela kit.
April: åh beklagar stort Hur har det gått med hjärtklappningen och Levaxinet? Och diabetesen?
Zwillinge: Ja, Dr B är dyrare men har fler individanpasade behandlingar och framför allt en fungerande kommunikation
Madalaine: Det första tecknet få ett överaktivt immunförsvar är just utebliven graviditet eller missfall....
NinaCamilla: Ja det är korrekt och du bör överväga att ta bort äggeldarna (mycket bra svar från Skogsbruden!). Om de ändå förstör så är det lika bra att avlägsna dem. Vätska syns oftast inte på vul.
BlingBling: hur mår du...?
Katt: det är ju fler tester som Dr G föreslagit! Du åker inte för att "bara" ta blodprover, det är även genomgång av dina journaler, vul osv. Endo är immunologiskt. Om du vill ta bort det hos Peny med laser så kostar det ca 4000€ och det kan vara en bra idé, vet du var den sitter? Det kan räcka med Fragmin, Trombyl och en rejäl dos Pred men överväg Neupogen. Jag tycker att Peny & Dr G är duktigare på endo än vad Dr D är (jag är dock inte patient hos Dr G). Jag har skickat blod massor med gånger, hör av dig om du vill veta mer exakt hur man går tillväga. Och ja - du ska berätta om aborten!
Aylak: Dr D gör inte Ivig, Lit, Neupogen, Letrazole, DQ..........
Leah: Dela upp ditt predintag! VET du att du inte har endo..?
Robsab: Hur har du det med dina äggledare...?
Skogsbruden: Ta din sista Pred tidigare på dagen, helst på eftermiddagen så blir sömnproblemen bättre men det blir antagligen inte helt återställt förrän du har minskat dosen rejält.
Curly, Poussin, Myran & Tjorven
*
För TPO så behövs Levaxin + hög dos Pred. Pred går förresten att få av de flesta kliniker numer.
Skilj på Ubiquinol (den rena sorten som det också finns flest studier på), Ubiquinon och Uniquinol!
Slutligen glädjande nyheter: Fertguiden bara ökar och hade i aug unika 16000 besök