RobSab skrev 2013-07-29 23:01:18 följande:
Zin: jaha okej! Jag har ju också endo och ska träffa Dr D imorrn. Är det en dum idé att behandlas med IL då alltså? Jag jar visserligen en lätt endo så då kanske det inte spelar nån roll?
Jag har också mycket lindrig. Jag vet faktiskt inte längre om det är en god eller dålig idé eftersom det är soja=fytoöstrogener men endofolk innan oss har ju lyckats med det! Det är alltså värt att prova
TWH skrev 2013-07-29 23:01:59 följande:
Zin, det är klart att jag förstår att ni/vi alla har ruckat på våra gränser, vi var ju själva på väg att ge upp/hade nästan gjort det mentalt. Just därför ville jag göra ett medskick, jag är mkt tacksam att vi inte gav upp. Tonen i tråden har varit deppig, vilket är fullt förståeligt, vad jag vet och har förstått så har de flesta kämpat i många år och det vore ju synd att ge upp snart efter att ha fått immundiagnos, därför vill jag skicka lite uppmuntran. Tror du de flesta i tråden har endometrios?
Nja, åtminstone så har betydligt fler än som vet om det. Och har man högt TNF och fertilitetsproblem så är risken stor. Och då borde man behandla utifrån det.
TWH skrev 2013-07-29 23:33:06 följande:
Zin, jag vill bara lägga till att efter allt ditt kämpande och all den kunskap som du har delat med dig av så finns det ingen som är mer värd att lyckas nu, hoppas inte du håller på att tappa kraften
Jättegullligt av dig
men jag håller tyvärr inte med, jag tycker att alla är lika värda att lyckas och jag tillhör dem som gärna ställer sig sist i kön och får fram alla andra först... Om vi inte lyckas så är jag oerhört nöjd med om någon del av all info eller hemsidan kan ha hjälpt en enda att bli gravid, vilken ofattbar lycka! Då har det varit värt allt
.
Nä, jag skulle kunna göra 100 försök till för det påverkar mig inte nämnvärt och jag tycker det är galet spännande!! Men det finns tyvärr andra parametrar som snart sätter hinder (ålder, antal försök och dn bittra verkligheten).
Man måste till slut inse när kroppen tar för mycket stryk istället för att bli hjälpt framåt.
Vi kanske t o m letar
för mycket...? Vi kanske gör oss "sjukare" än vad vi är? Vi kanske har bankokmatkoden rakt framför oss? Vi kanske t o m ska
lita på att vi faktiskt har den inom oss, galna tanke, och inte behöver leta efter den..? Vem vet egentligen...?
... och adoption är heller ingen garanti, vilket många glömmer, även om oddsen är betydligt bättre. I min värld är det dock en heeeelt annan process även om målet är detsamma så för mig är det inget dubbelspår, även om vi hade varit i den åldern att det alternativet hade varit möjligt.
Cff: många av de sakerna du nämner hänger ihop med varandra och flera är immunrelaterade.