olivia596 skrev 2014-07-16 12:41:35 följande:
Zin: Tack för grattis, det blev en bebis till slut av det där tredje pluset!
Självklart inser jag att alla inte har samma problematik och att det är klokast att veta vad man behandlar.
För egen del har jag aldrig misstänkt något problem innan det här med IVF kom in i bilden, har inga sjukdomar som skulle kunna antyda immunproblematik, allergier eller koagulationstrassel, inte heller något som tyder på endo.
Den enda utredning som gjorts utöver de standardprover klinikerna tar är en hysteroskopi som var helt normal.
Anledningen till IVF är grav manlig faktor.
Vi har inte haft möjlighet/det skulle varit väldigt svårt att få till någon utredning utomlands, därför har jag valt att självmedicinera med de läkemedel som jag bedömde mindre riskabla-Blodförtunnande om man inser vad det innebär känns relativt ofarligt liksom intralipid som ju är en näringslösning.
Prednisolon har jag respekt för, särskilt vid långtidsbehandling kan det ge en hel del biverkningar, det trappade jag ut och slutade med efter en månad.
Solkattan: Ja, har berättat för en som menade som så många andra att "det är inte vetenskapligt bevisat" men skulle också vilja berätta för några andra läkare vi träffat på genom åren. Vid tillfälle skall jag definitivt göra det!
Il, pred, trombyl, fragmin, lutinus är samma som jag tog och dessutom tog jag då levaxin i superlågdos (en halv 25 mikrogramtablett/dag).
Stort lycka till med nionde ägget!
Tack för att du delar med dig och stort grattis till att du äntligen lyckades få en bebis! =)