Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Sitter nu på flygplatsen i Aten, väntar på att flyga hem via Amsterdam. Gick inga direktflyg. Aten har varit fantastiskt och omtumlande. Serumkliniken och Peny är ju fullständigt fantastiska, deras omtanke och proffesionella bemötande gjorde att jag typ började gråta när vi skulle lämna dom sista gången med en behandlingsplan i väskan. Det blev hysteroscopi igår, livmodern var totalt kass, helt inflammerad, fanns inte en mm slät slemhinna som det ska finnas Fck gå igenom hela hyston på dvd med Peny efter, otroligt bra att få se allt även om det gjorde mig lite ledsen. Känner mig öm idag, de fick skrapa bort ett tjockt lager inflammerad vävnad. Blöder fortfarande, glömde fråga hur länge jag kommer göra det. Även börjat med en sorts p-piller nu direkt, Cyklacur tror jag de hette. Nedregleringsspruta i mitten på mars.
Vi gjorde ju DNA fragmentering på makens sperma. Första testet (vanligt spermaprov) de tittade på tyckte dom va ok och Peny trodde vi skulle kunna använda spermab vid ÄD..fast Efter att DNA fragmenteringen stod det klart att det är nästintill omöjligt stt ett embryo skulle överleva hela vägen och bli ett barn. Maken som tidigare inte velat dubbeldonation sa direkt till Peny att då vill han köra på dubbeldonation.
Provet med mensblod visade hidden Chlamydia och bakteriell vaginos. Hon pratade typ om kronisk chlamydia (förstod inte riktigt det..) men det är ju inte den "vanliga" std chlamydian detta utan en ur samma familj om jag förstått det rätt. Hur som helst så ska den behandlas nu.
Blev chockad över det dåliga skicket på min livmoder, en äggstock var helt ur funktion och stopp i en äggledare. Hela insidan av livmodern var gropig och ojämn, ett embryo skulle aldrig kunna fastna där..
Resan har varit bra, vädret fantastiskt och Peny och de andra på Serum va helt underbara!!