Sjuksköterskestudenter!
En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna
Hej alla sjuksköterskestudenter, äntligen är det dags för mig att joina er på riktigt :)
Jag har blivit antagen till Högskolan Dalarna vt14 och är såklart väldigt förväntansfull. Och jättenyfiken på hur allt kommer bli, vill veta nu! Jag undrar om någon vet hur det är när man läser på distans, finns det möjlighet att vara på plats för att se föreläsningar "live" eller är det bara online som gäller? Jag bor nära skolan och skulle föredra att vara på plats och se föreläsningarna.
Jag undrar också om det blir någon form av nollning, och hur brukar det se ut i sådana fall? Jag förstår att det skiljer mycket, men ge mig gärna exempel på vad jag kan vänta mig :)
Det dumma med deras formulering - "det är dessa tider vi arbetar inom vården" - att när man väl är anställd så har man rätt till barnomsorg på kvällar och helger vilket man inte har egentlig rätt för några veckors praktik under studier. Sedan när man är färdig så finns det chanser att få jobb även under enbart dagtid, på ex vårdcentral, barnmedicin osv.
Tack för era svar. Får se hur det löser sig.
Kan du inte via RUT avdrag söka en barnvakt för den tid du inte fixar det på annat vis? Det lär väl ändå kosta en del att resa runt och om barnen kan vara kvar hemma spar du ju en del tid.
Håller med JA77 om att man inte behöver följa handledarens schema fullt ut, men som student är det också ganska skönt att slippa hoppa runt mellan för många olika handledare, det är bra att få kontinuitet och du ska ju även bedömmas vilket kan bli till din nackdl om du följer för många olika.