Vi unga med PCO nr 3
Jag vet inte men min läkare sa att man inte får ha ett BMI över 30. Sen kanske det är olika för olika landsting, jag vet inte.
Jag vet inte men min läkare sa att man inte får ha ett BMI över 30. Sen kanske det är olika för olika landsting, jag vet inte.
Precis som du säger så kan man ha ett högt bim pga muskler. Jag väntar oxå med spänning vad dom säger!
Jag har slutat med socker, äter bara pasta i ris när jag tränat. Tränar mellan 3-5 dagar i veckan beror på hur mkt jag jobbar. Hittills har jag tappat 17 kilo. Jag har inte mått så bra därför jag låtit mig själv äta som jag gjort. Alltså tröst ätit men har jag ätit upp mig alla dessa kilo så kan jag oxå gå ner dom!
Jag åt oxå mkt socker men jag bestämde mig för att sluta helt! I början drack jag alltid vatten när suger kom eller så tog jag 5-6 st nötter. Efter ett tag försvann mitt sug. Nu kan jag till och med se sambon äta godis utan att bry mig. Men jag har fallit tillbaka i ätit godis 2 gånger men tycker det ändå är bra jämfört med vad jag åt förut. Samma som rosalack dock fick jag ta ett blodprov på dag 21 oxå.
Jag förstår vad du menar och så kan jag oxå känna men istället för att unna dig godis unna dig något annat mysig middag men killen, kanske bio. Lite dyrare men bättre. Det gäller att in tala sig själv att det inte är gott. När du vart utan det ett tag kommer du inte ens tycka det är gott. Du kommer klara det. Be sambon om hjälp. När min sambo käkar godis i jag blir sugen då berättar han hur äckligt och dåligt, det har funkat för mig:)
Min kille har vart med dom sista 3 gångerna. Både på samtal o undersökning. Jag följde med när han lämnade spermaprov. Håller med dig valkyrie, vi gör det tillsammans!
Min gjorde det oxå på sjukhuset. Vårat skulle ta 30 dagar. På fredag kommer domen!
Jag har gjort det och vi får se vad dom säger på fredag så utgår vi ifrån det. Vi har en del sparpengar om det blir aktuellt.
Rosalack: ja det vet jag inte varför du tänker så men försök tänka positivt!
Har bytt nick mitt förra var Ann-sofie22 Idag fick vi våran dom! Killens spermier är lite slöa så ett nytt prov ska lämnas! Nu står vi i kö för IVF :) Så om 3 månader kan vi ringa dig och prata om vårdgarantin :) Ang att man måste var 25 innan ivf sa min läkare att hon hade ett par som var yngre sm försökte så det skulle inte vara ngr problem med betalda försök!
Valkyrie: När ska du börja IVF?
Okej :) Ja det hoppas jag med för eran skull :) förresten fick jag ändrad diagnos idag! Från pco till pcos. Vet ngn skillnaden?
Såhär sa min läkare att om det skulle vara en åldersgräns på 25år skulle det ses som diskriminering. Ja tyvärr blir det dyrt :( Vi väljer att vänta 3 månader i se vad som händer.
Walkyrie vi står still just nu. Killen ska lämna ett till spermaprov sen så i april kan vi ringa till sjukhuset där vi ska göra ivf för då träder vårdgarantin in :) fast innan dess är det till att kämpa lite mer med vikten. Hur går det själv?
Det vet jag inte. Det är BMI dom kör på och jag ligger på ett BMI på 33 eller ngt sånt. För att få ivf så behöver man ett BMI på 30 och under. Men om 3 månader är jag där även fast det vart slarv denna vecka pga av vissa saker. Va bra! Nopp jag kör Xtravaganza tror det är samma sak. Soppor eller hur? Men på Xtravaganza kan man äta vanlig mat oxå och även gå ner i vikt fast man skippar pasta, ris och potatis förutom när man tränar då äter man pasta, ris eller potatis. Vecka 6 kör jag på soppor igen sen vet jag inte hur länge jag kör på det.
Åhh va kul :) Hoppas det går vägen.
Hej Hoppas allt är bra med er! Jag hittade en jätte bra radio länk om ofrivillig barnlöshet men telefonen gick sönder och jag tappade bort radiolänken. Ingen här inne som vet vart man hittar den? Den var så bra att jag hade tänkt spela upp den för
Några i min närhet som inte förstår ett skvatt om vad jag går igenom.