• sirap98

När UL inte är helt ok...

Zcharlotte: förstår din oro och speciellt när läkarna oxå kliar sig i huvudet. Skönt att fvp inte visade ngt, nu är det bara att hålla tummarna. Så länge allt annat ser bra ut är det nog ingen fara och nu har de ju väldigt bra koll på er. Försök slappna av och njuta av alla mysiga rörelser du känner även om det är svårt!!

• sirap98

Insanejane: jag finner inte ord för din förlust jag är så ledsen för er skull. Skickar massa styrkekramar!!!

Jag är nu hemkommen från UL, och allt ser bra ut, han har vuxit fint ligger precis på medel, alla mått så här långt är jätte fina och markörerna är borta. Risken för DS kvarstår men inget på UL är iaf avvikande så det tyder på det. Hjärtat är fint och helt vilket är viktigast för mig!
    Nu blir det tul igen v 32 mest för att se hur han växer för mina andra barn har varit små.
    Jag känner mig faktiskt lycklig idag om han har ds så är han som sagt lika välkommen ändå!!

• sirap98

Det låter ju nästan som mitt rul fast vi hade markörer på hjärta och hjärna vilket ökade risken från kub. Vi var på tul i måndags och allt såg fint ut men en ökad risk för ds kvarstår ju ändå. Be om ett tul där de mäter och tittat extra på saker som skulle kunna vara avvikande. Om man har trisomi 18 så syns det fler större missbildningar sa min läkare. Hur såg risken ut för ds? Om du absolut vill veta kan du ju alltid göra fvp, vi blev erbjudna det men avböjde då det inte ändrat ngt

På vårat tul i måndags var markörerna borta så det enda vi ska göra nu är ett tul v 32 sen vill jag ha ks då jag inte vill att det ska tillkomma komplikationer under en förlossning om han nu har ds.

• sirap98

Jo, vi gjorde kub och fick ett haldåligt resultat 1:328 men det var mitt blodprov som drog ner på bara nupp var det 1:1600

Efter markörerna så dubbleras risken så nu är vår risk 1:150 ungefär. Men din risk är ju ff otroligt låg och själva markörerna utgör ingen risk i dig själva. Så din risk är ju trots markörer väldigt liten. Konstigt att ingen tog upp ds.

Som sagt för oss ändrar det inget om han har ds men vi kommer göra tul och troligtvis ks för att minska riskerna för annat vid en förlossning och pga att jag inte kommer kunna fokusera på ngt annat än att jag snart får veta

• sirap98

Nej, så är det ju eftersom man inte vet säkert förens de är ute men jag har helt landat i att han kanske har ds så för mig känns det lugnt och jag är inte orolig för ds utan allt som kan komma till när man har ds och då framför allt hjärtfel men det såg jätte bra ut på sista UL så då lugnade jag ner mig lite.

Vi har nästa tul 28 mars och bf 19 maj men troligtvis ngn v tidigare eftersom jag vill ha ks

När har ni bf? Kallades det cystor det som syntes i hjärnan? Vi hade det och en förkalkning i hjärtat vilket oroade mig mest men läkaren försäkrade att fet inte var ngt fel utan just en markör och båda var borta nu sist.

Våra andra barn är så stora ( snart 6 och 9)så en lillebror med ds påverkar nog inte lika mkt som om de vore små. Utan skulle snarare lära dem väldigt mkt

• sirap98

Har man mer än en markör så dubblerar det risken från kub så sa min läkare. Och cystorna är bara små vätskefyllda hålrum så eg ingen cysta.
    Men tittade läkaren?

• sirap98

Så klart man tänker så och eran lilla mår nog hur bra som helst utan avvikelser

• sirap98

asatantrosa: skönt att det trots allt inte verkar vara så allvarligt som ni först trodde.
    Lycka till!!

• sirap98

Zcharlotte och Ziroz jag håller verkligen alla tummar jag har för er och era skatter i magen!!!

Svar på tråden När UL inte är helt ok...