• Izzies matte

IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012

Jag har mått så bra att jag var jätteorolig vid rul! Fick dock känningar av foglossningen i v 10 o det har blivit värre men jag älskar att va gravid!!!

• Izzies matte

Oj, längtan efter liten! Vad den fina magen växt!! Ska lägga in bilder på min när jag orkar sätta mig vid datorn!

• Izzies matte

12+4

19+4

2 veckor i Thailand gör lite färgskillnad! Magen växer som f*n nu! Älskar ungar!! På Tisdag ska vi titta på miraklena igen! <3
  • Izzies matte

Jag har gått upp 5 kg! Vi var på rul för två veckor sen och denna gången var det tillväxtultraljud vilket vi ska göra varannan vecka tills de tittar ut!! Min mage har värsta tillväxtfasen just nu, kan nästan se hur den växer! Idag vägde 1:an 212g och 2:an 242 g.

• Izzies matte

Trist att få din tid flyttad.. man går ju o längtar! Jag tog tjänstledigt hela dagen och ska göra samma sak på nästa Ulf. därefter har jag semesterdagar att ta av!

• Izzies matte

Jag hade varken lust eller vågade ha sex förrän i v 11 tror jag. sen dröjde det till v15 gången därpå.. Min man ville inte heller till en början så det var lugnt o skönt! En del män vill mer andra mindre när kvinnan är gravid, inte mkt att göra. Bi får prata med varandra och komma fram till något som funkar för er båda. Jag tyckte att jag blev mer avslappnad o sugen i andra semestern. Låt det ta tid!

• Izzies matte

Jag gjorde första vul i v 7+5 och andra i v 8+5. Blev två st eftersom de hittade två bebisar! Första vulbilderna visar mer som yngellika medans de på andra visade mer bebisliknande och de små viftade på armarna, hade svårt att fatta att de då bara var 18 mm för de kändes liksom mer som bebisar! Så upplevde jag det iaf!

• Izzies matte

Mina flickor mår bra men igår på tillväxtultraljudet tittade de även på livmoderhalstappen och den hade kortats från 43 till 23 på 2 veckor så jag blev med detsamma sjukskriven 100% och fick beordrat sängläge i minst en vecka. Då ska vi kolla igen, ifall det blivit sämre blir jag inlagd ... Läskigt men jag är glad att twinsen mår bra och nu hoppas jag att de inte kommer ut på många veckor framöver. Jag är i vecka 24. Annars växer magen mkt och jag har gått upp 8 kg o nu lär det öka MKT när jag inte ens får röra mig.. Men allt för våra mirakel!! Just nu väger de 470 och 500g och ligger båda på tvären"

• Izzies matte

Om jag fattat rätt är det tappen som sluter i livmoderhalsen. När den är borta är det fritt spel och får man sammandragningar då kan förlossningen dra igång. Tappen påverkar av sammandragningar, infektioner och troligen av det faktum att det är två som busar runt där. Sen finns det de som kan gå upp till 6 veckor utan tapp. Just nu ligger jag inlagd för tappen kortats mer så jag får tre infektioner per dag för att hindra sammandragningarna som jag inte riktigt känner att jag har haft. Har precis lämnat urinprov för att se om jag har någon infektion om så är fallet kan penicillin hjälpa! Jag är i v 23+4 och en genomsnittlig tvillinggraviditet varar i 37 veckor. Så än så länge är det alldeles för tidigt.

• Izzies matte

Hej! Jag ligger fortfarande inne, idag är det 5 veckor sedan jag blev inlagd. Tappen är stabil runt 25mm och igår var vi på tillväxtultraljud. Flickorna väger nu 1044g och 1064g! Dock ligger de under tillväxtkurvan med -28%och -29%. Men läkarna verkar lugna över detta då flödena är bra och det är pigga barn som sparkar runt för fullt! Jag gick in i v.30 i Måndags! Så nu har jag mindre än 4 veckor kvar på sjukhuset innan jag får åka hem o vänta in förlossningen! Tycker också att tiden gått fort men nu längtar jag ut till våren!

• Izzies matte

I Måndags kom våra vackra flickor till världen via ett planerat snitt. Ella vägde 1982g och var 46,5 cm medan Nea var 44 cm och vägde 1712g. De andas båda utan hjälp och sondmatas var tredje timme . LYCKA!

Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012