• Anonym (..)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

molly50 skrev 2012-01-02 23:28:12 följande:
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 23:24:34 följande:
    Men de står, läs själv igenom så får du se! Jag vet som sagt inte vad jag tror för jag vet inte -som nån annan efter som jag inte är död- men jag tycker inte man ska göra sina egan upplevelser och tro till sanningar om det inte är BEVISAT och de är de inte för då skulle inte frågan "vad händer efter livet" finnas...
    Men det är det ingen som har gjort heller. Den enda som verkar ha fått för sig det är du.

Jo, nu är det ju det.. Bara att läsa tråden om du inte tror mig..
  • Anonym (..)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 23:34:57 följande:
    Har tänkt en hel del , om just det "vetenskapligt bevisat".. men våra vetenskapsmän är kanske inte redo för det ännu.. På stenåldern kundé de inte bevisa vad en till ex.en regnbåge var eller vad åska var.. Det kan nästan varje unge i´dag som är över 10 år..
    Så kanske om 10 000 år då kan kanske  vetenskapsmännen på ett vetenskapligt sätt förklar detta, eller så är det något som inte ska förklaras helt enkelt.. 
    Eller så går det inte att förklara, då man måste vara död för att veta det. Går inte att bevisa något. Sen förstår jag inte varför man ska veta det, synd om man missar livet för att man är för upptagen med att fundera på vad som händer efter..
  • Anonym (..)
    Anonym (intressant) skrev 2012-01-02 23:54:13 följande:
    Undrar om dinosaurierna också finns i himlen,eller om dom är nån annanstans??
    Jo, om man nu hamnar i himlen, och alla döda är där.. Lär dom ju också vara där.  Något att se fram emot ;)
  • Anonym (..)
    Anonym (bah) skrev 2012-01-03 11:29:01 följande:
    Jag blir grymt irriterad på DIG. Jag vet själv inte vad jag ska tro ang upplevelser som dessa, men det är ju DU som säger att de inte får ha sin tro/sina upplevelser och berätta om dessa pga att de på något vis då skulle kränka din icke-tro?! De säger ju själva att var och en får tro vad man vill, men att DE har upplevt det på detta viset. Sluta läsa tråden om du nu blir så provocerad, eller diskutera åtminstone på en vettig nivå.
    Jag har ingen icke tro. Jag vet inte vad tror som sagt, då man inte vet & inte ska veta. Jag blir dock irriterad på dom som gör sina upplevelser till sanningar, som sagt en miljon gång nu. That's all :) Tycker jag håller en vettig nivå, till skillnad från många andra. Jag har också rätt till mina åsikter.
  • Anonym (..)
    Moonis skrev 2012-01-03 12:27:59 följande:
    Det är deras sanning även om din sanning är en annan. Så enkelt är det.
    Jag vet att det är deras sanning men att skriva att det är sanningen/är vad som händer tycker jag är fel.
  • Anonym (..)
    Moonis skrev 2012-01-03 12:33:13 följande:
    Fast du skriver ju att din sanning är sanning. Ingen skillnad. Du skriver att det är syrebrist och dom att det är nära döden upplevelse. Dom har lika stor rätt att skriva sina sanningar som du med dina.

Sen förstår jag ännu mindre varför man går in i en tråd som denna när man inte alls kan förlika sig med vad som berättas. Gå ur tråden och fortsätt tro på din sanning istället för att försöka övertyga andra hur fel dom har. 
    Gör jag ju inte, skriver bara att det är fel att skriva att det är sanningen. Jätte bra om man tror så mkt på det man upplevt men att försöka övertyga andra om att det är vad som händer tycker jag -som sagt- är fel.
  • Anonym (..)
    Moonis skrev 2012-01-03 12:41:22 följande:
    Har inte sett någon försöka övertyga här alls utan ara berättar vad dom upplevt. Enda som försökt övertyga hur fel dom har är du och några andra skeptiska.
    Då får du läsa om, det har nämligen jag läst ett anatl gånger i den här tråden.
  • Anonym (..)
    Moonis skrev 2012-01-03 12:59:49 följande:
    Har redan läst igenom hela tråden. Tror inte du ser hur du själv skriver.
    Jodå, det gör jag. Har även sett hur andra skriver, skulle inte reagera utan anledning.
  • Anonym (..)
    Anonym (Ljushuvud) skrev 2012-01-03 13:10:49 följande:
    Ingen som har försökt övertyga någon om något här mer än du! Låt folk berätta om sina upplevelser, och där de som är intresserade kan läsa utan att behöva se dina spydiga kommentarer! Du har ingen rätt att sitta där och säga att de ljuger! Du har inte sanningen mer än dem eftersom du inte vet något om detta!

Detta var ingen tråd om huruvida man tror på sådant eller inte...starta en egen tråd istället där du kan diskutera det om du vill!
    Jo, nu har dom ju det. Bara att gå tillbaka & läsa.. Jag säger inte att dom ljuger, jag skriver bara att det är fel att skriva att det är sanningar & att det kommer hända när man dör. Som sagt, vet jag inte heller vad som händer & säger inte emot. Alla har rätt att vara med i en tråd, jag håller mig till ämnet. Starta en egen tråd själva & skriv att bara dom med samma åsikter från svara, och man får ABSOLUT INTE säga emot. 
  • Anonym (..)
    Moonis skrev 2012-01-03 13:34:48 följande:
    Måste jag fortsätta?
    Nu skrev jag ju dock inte att dom ljuger... Det är inte vad jag menar. Nu har jag ju skrivit vad jag menar ett antal gånger, så det är bara att gå tillbaka & titta. Börjar kännas tjatigt.
Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?