• Anonym (..)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

Anton Chigurh skrev 2012-01-02 22:48:26 följande:
    Med andra ord har du inte en jävla aning om vad du pratar om här, och du borde således hålla käften och ägna dig åt saker du möjligen begriper. 

Detta är besserwisser-mentalitet när den är som sämst. En som tror att h*n kan allt i ett ämne som h*n aldrig ens varit i närheten av. 
    Du var verkligen en trevlig typ du, ta en titt på dig själv innan du ger dig på andra. Du vet inte mer än jag, faktiskt.
  • Anonym (..)
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 22:48:16 följande:
    din sanning är tydligen att allt som skrivs i wikipedia är sant? 
    men om det inte är sant då??

varför gör du dig besväret att svara här?
    här var det en trådskapare som ville höra berättelser. därför startade denne en sådan här tråd.
    vi andra kom in o berättade, just för att det var en tråd som uppmanade att berätta.
    du kommer bara in o förstör med din besserwisser attityd.........
    Ja, det bygger iaf på mer fakta än det som du har upplevt när du "varit död" ... Om det är någon som har en besserwiser attityd så är det du, tycker jag.
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-01-02 22:50:40 följande:

Du påstår hela tiden att du vet att vi inte vet. så då är det du som har facit i handen med andra ord.

grattis.

Suck, vill man inte förstå så gör man det inte. Jag vet att ingen vet vad som händer efter döden, då ingen här är död. Ni får gärna tro att ni vet men påstå inte att ni vet..
  • Anonym (..)
    Anton Chigurh skrev 2012-01-02 22:51:58 följande:
    Och var fan har jag påstått nåt annat ???

Länka gärna. Tack på förhand.
    Man kan svara utan att svära, låter otroligt otrevligt. Jag tolka helt enkelt det du skrev så....
  • Anonym (..)
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 22:55:19 följande:
    vart är din ödmjukhet inför andra människor? 
    varför hugger du så mycket?  
    Såg du ens vad jag svara på? Jag är väl den som hugger minst här.
  • Anonym (..)
    Anton Chigurh skrev 2012-01-02 22:58:10 följande:
    Har du sånna problem med irritation föreslår att du går och runkar, då släpper spänningen en aning, kom sen tillbaka och var lite trevlig. Det skulle vi alla uppskatta härinne.

Det funkar, lovar, jag tester det varje kväll, det är därför jag alltid är snäll å go i mina inlägg.
    Om du gör det så verkar det inte fungera. Jag tycker det är så otroligt barnsligt att svara som du gör, det är också jätte tråkigt att man som vuxen inte kan svara sakligt. Jag är inte vuxen men klarar av det ändå :)
    Anonym skrev 2012-01-02 22:57:46 följande:
    men den här tråden behöver man inte vara inne på om man inte dela samma tro på livet efter döden  ..  
    jag vet att jag kommer att komma till moder jord när jag dör och där väntar mina nära och kära
    på mig jag är inte ett dugg rädd för döden för den kommer att vara mkt bättre än vad den är här  i detta samhälle vi lever i idag 

Jag har inte sagt att jag inte delar tro efter döden, jag tycker dock inte man ska göra en exakt beskrivning vad som händer och göra det till en sanning & säga att man vet vad som händer...
  • Anonym (..)
    molly50 skrev 2012-01-02 23:04:49 följande:
    Men hur kan du påstå att du vet att ingen vet vad som händer efter döden? Det som flera här har berättat är är alltså bara påhitt? Du tror alltså inte att de vet vad de själva upplevt?
    Du tycker att de som berättat om sina uppevelser är besserwissrar,men när du skriver att du vet att de inte vet så är ju det minst lika besserwisseraktigt. 

Om man inte tror på detta förstår jag inte vad man gör i en tråd som denna överhuvudtaget,ärligt talat. 
    Kanske för att ingen är död? Inte påhitt, dom har säkert trott sig uppleva "att vara död" men varit i en sk "nära döden" upplevelse.. Jag vet inte vad jag tror, men jag hoppas också att man får träffa dom som dött men, de som irriterar mig är att dom skriver det som sanningar & att dom vet vad som händer.. Om dom bara skulle skriva att det är vad dom tror på så skulle jag inte bli irriterad....
  • Anonym (..)
    Ökänd skrev 2012-01-02 23:08:28 följande:
    Fast de som har varit kliniskt sett döda har väl rätt att berätta om sina upplevelser? Sen kan ju vi som läser själva göra bedömningen om vi vill tro på deras berättelser? Du tror inte på det och har länkat hysteriskt till Wikipedia. Nu kan alla andra själva bestämma vad de vill tro.
    JA, men inte göra de till sanningar och skriva att de är vad som händer.....
  • Anonym (..)
    molly50 skrev 2012-01-02 23:14:01 följande:
    Jo,men nu var det ju så att TS bad de som haft en Nära-döden-upplevelse att berätta om vad de sett. Detta behöver inte nödvändigtvis betyda att det är precis så det kommer att vara den dagen man går över till andra sidan. Alla upplever kanske inte heller samma sak.
    Men om nu folk har haft dessa upplevelser,varför inte låta dem få leva gott på det? Det är väl knappast upp till dig att avgöra om det de berättat om är sant eller inte.
    Du hänvisar ju själv till Wikipedia,precis som om hela sanningen skulle finnas där. Det är väl inte så mycket bättre,i så fall. 
    nej, men de skriver att de är sanningen &  wikipedia berättar om att det inte är döden utan nåt annat, som är fakta men folk får som sagt tro vad de vill och jätte bra om de mår bättre då, men inte göra de som de tror/'upplevt' till sanningar.....
  • Anonym (..)
    molly50 skrev 2012-01-02 23:22:13 följande:
    Jag har inte sett att någon här har skrivit att det är sanningen. Den enda som påstått att de har gjort det är du.
    Om du inte tror på det,så fine! Men du kan inte bevisa att de ljuger utan att själv ha varit där och upplevt det.

Nu tänker jag i alla fall lägga ner dne här diskussionen med dig för att undvika att tråden förstörs. 
    Men de står, läs själv igenom så får du se! Jag vet som sagt inte vad jag tror för jag vet inte -som nån annan efter som jag inte är död- men jag tycker inte man ska göra sina egan upplevelser och tro till sanningar om det inte är BEVISAT och de är de inte för då skulle inte frågan "vad händer efter livet" finnas...
Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?