Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Tack för infon om smörbyttorna!! Nu är mina slängda!! Fick ett ryck och rensade två skåp när jag ändå var igång. ;)
    Så nu är jag nöjd med mig själv och tar nya tag med nåt annat ikväll eller i eftermiddag.

• 060810

Jag visste det inte. Mina föräldrar har alltid kört med smörbyttor så det blev naturligt att jag med gjorde det. Men nu ska jag lära dem att inte använda det mer.
    Pappa fick en chock när jag berättade för honom.

• 060810

Tagit vardagsrummet idag! :)
    Blir även ett race i mitt rum om en stund. Det behövs. ;)
    Har bara minstingen hemma i helgen så ska se vad jag hinner. Har ett litet mål, ut med 10 auktioner på Tradera och sen ut med minst 1 kasse saker som ska skänkas.

Har skrivit ihop lite viktiga papper idag och håller på att tvätta.
    Sa faktiskt till min mamma idag om två ställen som är hotspots hemma hos henne. Hon säger alltid att hon har så fint och att jag har oordning och ett kaos!
    Men här är inte så kaosartat längre. Inte sen jag började i denna tråden.
    Har mina ställen men jag skyndar långsamt för att orka. Jag vet att tar jag ut mig så orkar jag inte. Måste hitta rutiner igen för barnen för de skiter i mina 2 min städningar. Får väl muta dem med 1 kr om dagen om de gör det. ;)

• 060810

Glömde skriva att jag berättade om tråden för min doktor idag och han blev imponerad över hur duktiga vi alla är! :)

Han sa till mig att det viktigaste var att inte göra för mycket men han blev glad att man kunde få sånt stöd och peppning i tråden. :)

Så jag tänker kämpa vidare med mina egna små babysteps. Tar ministeg men hellre det och att jag lär mig nåt än att stressa och det går åt helvete.

• 060810

Här har det inte städats på hela dagen. ;)
    Inte orkat, och nu ligger jag med en påse godis i sängen och känner mig allmänt trött och slut.

• 060810

Kl 7.30 imorse fick jag barnen till att städa ett av tre rum och jag gick lös på vardagsrummet. Efter 30 min hade jag även dammsugit i vardagsrummet och kl 08.00 diskade jag medans barnen åt frukost. Sen kom de med sin disk. ;)
    Kl 8.40 var vi klara att stressa iväg till dagis. ;)

• 060810

Ja det var skönt att ha det gjort och det såg så fint ut där när vi kom hem!
    Sen att städningen kostade mig 40 kr till barnen ja det får jag leva med, men de hade inte fått någon veckopeng i lördags så jag får se det som veckopeng! ;)

Ska försöka ta tag i lite rensning under morgondagen tänkte jag .
    På måndag har jag nämligen ett möte här hemma med andra föräldrar från dagis så då vill jag ju att här är fint! ;)

• 060810

Kan ni tänka er hur det känns att inte ha rinnande vatten i köket på 4 dagar?? Tyck synd om mig nu som har massa disk att ta! :(
    Orka koka vatten som man ska hämta från badrummet liksom. Vill ju inte skölja min disk i badrummet heller. ;)
    Så nu är det massa jobb och ni kan ju tänka er hur jag mått när jag inte kunnat diska!! Usch hemskt!!

Nu ska jag städa i vardagsrummet för ikväll kommer föräldrar från dagis hit på möte. ;) måste va fint då ju. ;)

• 060810

Pallas!! Hahaha!! Du ska se min kyl. ;) inte så illa men nära på. ;)

• 060810

Lagom kul att upptäcka när man ger sig på att sanera badrummet att nån av ungarna pinkat bakom en tom läskback som står där inne. Inte luktat eller sett nåt innan men fy FAN vad det stinker nu när jag skurat väck det!!
    Tips på hur jag får bort stanken??! Pleeeease!!!

Men ska ge mig på toan nu och även handfatet. Sen har jag bara dörrarna till duschen kvar för duschen är med tagen + golvet utanför badrummet och så har jag skurat golvet i badrummet med svamp!! Gisses vad rent! ;)
    Sen tog jag min h2o mop x5 och svepte över med och då kom stanken från kisset fram ännu mer. :( men men rent ska där va. ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!