Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ingen skämsmössa på, det accepteras INTE!! Flaggan i topp för det du gör!! :)

Jag ska sätta mig med en kall cider och en banan efter dagens utförda arbete som är att köket glänser, hallen glänser, badrummet glänser, 2 av barnens 3 rum är undanplockat och dammsugit och tvättat golv i det ena. ;)
    Mycket nöjd om man säger så + att dagens andra maskin tvätt är igång. ;)

• 060810

Blä vad det är tråkigt att tvätta.
    Men jag tittar på mina städade ytor och känner en enorm lättnad att de är så fina. :) hoppas kunna hålla efter dem med bara.
    Sen tittar jag på resten och vill bara ta det. Men idag är det tvätten som är HÖG prio 1 och däremellan vila.
    Måste spara lite till imorgon bitti. ;) eller ikväll om jag får ett ryck då med. ;)

• 060810

Haha jag har inte gjort ett skit idag. Men skönt med. Nya tag imorgon. ;)

• 060810

Ja idag provar jag en ny taktik. ;) låter disken stå kvar på bordet för att se hur mycket jag retar mig på den imorgon. ;)

• 060810

Idag har vardagsrummet städats och tvättat 3 maskiner. :) Känns riktigt bra med tanke på min mycket bristfälliga nattsömn (knappt 3 timmar) så jag hade inte så stora krav idag. Ville gjort köket och toan med, men jag gick ut i trädgården istället och pillade lite där. Kändes bra för hade jag stannat inne hade jag somnat. ;)
    Nu kan jag förhoppningsvis sova i natt om min dotter tänker göra det vilket hon inte gjorde i natt. Höll på att smälla av i natt när hon var vaken.

• 060810

Ikväll har jag decluttat. ;)
    Sorterat kvitton! ;) det var jobbigt men jag sparade kanske 1/5 av dem. ;) så det var mig inte illa. Är en riktig shopoholic och det märktes bland kvittona. ;)
    Och då talar vi inte om matkvitton utan KLÄDkvitton. ;) fy fan säger jag bara!! Jävlar vad jag lägger pengar på kläder!

• 060810

Inte ett städande på 24 timmar. Men nu har jag ett hotellrum att städa innan jag lämnar Göteborg och beger mig 27 mil hemåt igen. ;)
    Varit på årsmöte. ;) Men så skönt att slippa bädda sängen, diska och plocka saker överallt. ;)
    Tillbaka om några timmar igen i verkligheten. ;)

• 060810

Än så länge idag har jag rensat och dammat i en bokhylla. Slängde en påse med skit. ;)
    Så nu är den fin igen. ;) inte dammat den på flera månader!! ;)

Sen tog jag tag i hallen där bokhyllan står, utanför toan (kallas här för lekhallen). ;) så skönt att där är fint. Ger motivation att få den andra bokhyllan fin med. Men det lär nog inte hända idag.

• 060810

Huset först Pallas. ;) Altanen kan vänta. ;) kommer många soliga dagar. ;)

• 060810

Städat köket och hallen med min 5 åring idag. Som belöning fick hon åka med mig till stan. ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!