Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Här börjar bli fint!
    Kom på en bra sak med långvarigt stopp i avloppet i köket och det är att det är lätt att hålla undan disken. ;)
    Måste ju diska efter varje måltid nu ju för att det går inte att samla en hel dag nu och ta på kvällen. Då skulle det svämma över här. ;)

Så köket är i ordning. Dammsugit och torkat av alla ytor. Nu håller jag på med barnens "lekhall" och den är snart klar den med och sen blir det vila ett tag. ;)
    Ska försöka städa dotterns rum med henne i eftermiddag. Där ser ut som ett bombnedslag. :(
    Så här börjar ju likna nåt igen! ;)

• 060810

Lunchen nere och disken tagen igen. ;)
    Känns förbannat skönt!!
    Nu unnar jag mig lite hockey innan jag ska fortsätta plocka.
    Idag känns det på något vis roligt att städa. 3 ungar hemma och det går att städa! ;) Brukar vara omöjligt annars men när det ser fint ut i köket vill jag ju få det fint även på andra ställen.
    Sakta men säkert hoppas jag att jag närmar mig målet.

• 060810

Det är bra att bli väckt kl 05 ibland. ;)
    Jag har städat 3 garderober, köket, sonens rum, "lekhallen" och halva hallen redan. ;)

Känner mig riktigt nöjd med det faktiskt.
    Det enda som är kvar är att tvätta golven men det kan jag inte göra nu för min h2o mop har fått frispel och vägrar fungera.

Har vardagsrummet, mitt rum, stora dotterns och lilla dotterns rum kvar och så badrummet, men där är redan fint. ;)

Har inte fått in några rutiner alls än pga totalstoppet i avloppet i köket som hyresvärden ska fixa i slutet av nästa vecka! Det är skitjobbigt att inte kunna göra helt fint i köket pga det.

• 060810

Jag har angripit mitt tvättberg och bestiger det sakta men säkert! ;)
    Har hur mycket tvätt som helst och ibland undrar jag om jag bara har 3 barn. ;)
    De grisar ner sig som det dubbla känns det som. ;)
    Ska även försöka få ordning i hallen så man kommer fram där. ;)
    Ja och diska fast det fortfarande är stopp i avloppet. ;) börjar blå måttligt irriterad på min hyresvärd som inte får tummen ur och löser problemet.
    Det har varit stopp i 1 vecka nu. :( tillhelgen hoppas han att det är fixat men det är långt dit. :(

• 060810

Här går det väl skapligt.
    Städar vardagsrummet just nu. Skura golv och torka av alla ytor är planen. Sen tänkte jag försöka ge mig på min del av vardagsrummet (kallas för mitt rum) och efter det diska då jag inte gjorde det igår.
    Sen får jag nog känna mig nöjd med dagen.

• 060810

Blev bara vardagsrummet gjort + lite disk för sen sov jag 2.5 timme. ;)
    Får ta nya tag sen. ;)

• 060810

Pallas: hur orkar du??!
    Skicka hit lite energi. Jag är totalt slut och orkar nästan ingenting.

Sitter i den fina delen av vardagsrummet nu och njuter av tystnaden och babblet från min minsting som är på sitt rum och ska sova. Men hon säger "tack" istället och babblar massa goja. ;)

• 060810

Idag har jag varit duktig som tusan. ;)
    Städat barnens rum och tvättat golvet. ;)
    Bara att damma av kvar men så nöjd med det jag gjort. ;)

• 060810

Tack Pallas! :) känner mig faktiskt nöjd då jag även hållt fint i vardagsrummet som jag städade i fredags. :) så det börjar arta sig och ingen disk står på bordet heller. ;)
    En stor fördel med sommaren och alla dessa äckliga små flugor som kommer om man har maten framme är att man vill ha bort det för att dem inte ska titta in. ;)

• 060810

Jag har ännu en gång fått bevisat att jag inte kan putsa fönster. :(
    Fan vad dem ser ut nu. :( Kvittar vad jag gör. :(
    Putsat 2 nu och de blev inte bra så nu skiter jag i det för idag.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!