Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Tallkotte12 skrev 2012-01-05 20:57:17 följande:
    Jätteduktigt Schnappi! Heja heja!!
    Pallas skrev 2012-01-05 20:57:26 följande:
    Heja schnappi!
    Tackar tackar!! :) Ni ger mig så mycket energi med era ord! Det är inte klokt vad några ord kan göra mycket, men de betyder massor just nu!
  • 060810

Tack alla!!!

Jag har stödfamilj till de två stora varannan helg, men nu pga jul o nyår är det uppehåll med det, men nästa helg är det dags igen.
    Hemskt o säga men det ska på något vis bli skönt.. Även om det är minstingen som kräver mest, men henne har jag lite svårare att lämna bort..
    Men till hösten är planen att hon ska få en egen stödfamilj hon med. Får se hur det går med det.. ;)
    Har även dagis 8 timmar per dag till dem där de kan vara vid behov. De är inte alltid där sina timmar, men de finns om det behövs.
    Idag tex var stora tjejen hemma med mig. Nästa vecka har jag de två minsta på onsdagen (ok läkarbesök men ändå). Så de får lite egentid med mig med. Det är viktigt och det önskar jag att de kommer fortsätta kunna få.

Tvätten sket jag faktiskt i. Jag röjde en hörna i köket istället som kändes lite mer lockande. Fyllde efter 1 år äntligen upp välling i min fina burk från Nestlé och ställde allt fint, allt som inte behövde stå framme åkte upp i skåpet. Nu är där fullt så får ta tag i det sen.. ;) Tvätten dör inte av att vänta för igår startade jag ju inte ens maskinen med tvätt... Kom ner o tyckte tvätten var lite väl torr och luktade ju inte gott heller.. Näää tro fasen det för jag hade ju glömt starta den.. Så då kan jag ta hängtvätten imorn när jag tar upp den nytvättade tvätten ju! ;) Jäklar vad tvätt det blev! ;)

Sen när hörnan var röjd ja då spelade jag lite wii istället! :) För första gången på 1½ mån! ;)
    Nu dags att sova, får se hur länge det blir, pluttan brukar vakna vid midnatt o va uppe några timmar...
    God natt allihop och städa inte ihjäl er nu! :) 

• 060810

Jag har inte bäddat idag. ;) inte kommit upp ur sängen än knappt men jag har plockat skit runt min säng och fått 3 åringen och 5 åringen att lägga sina saker på sina rum. Om de kommit på plats vet jag inte men bara att de är på rummet istället för vardagsrummet gör det så mycket enklare.

Blir nog 2 maskiner tvätt idag. Känner att jag behöver komma i kapp lite med det.

• 060810

Ingen skinande sink idag, ingen hotspot tagen, ingen tvätt....
    Ja så är det när lilla pluttan är sjuk IGEN! Nu misstänkt lunginflammation.... Jaja sånt är livet.. Nya tag en annan dag....
    Blev hämtmat och all disk står kvar på köksbordet och där får den stå till imorn... dottern vill inte bli lämnad 1  sek....  

• 060810
    Luktärten skrev 2012-01-06 23:37:56 följande:
    Usch, aldrig roligt när de små är sjuka. Och din lilla tjej verkar vara extra utsatt...

Självklart ska du vara med dottern om hon vill det. Som sagt nya tag en annan dag.

Hoppas hon kryar på sig snart.
    Ja hon är alltid sjuk! Att jag misstänker lunginflammation är för att en i personalen på dagis har gått dit 2 eller 3 dagar efter hon fick sin lunginflammation och det är inte bra för Jonalie!! Hon suger åt sig alla dumma basilusker som finns.. förra helgen körde vi magsjuka... så ja livet skulle kunna va roligare....
  • 060810

Idag har jag varit effektiv! Diskat, vikt tvätt, städat vardagsrummet och dammsugit köket och vardagsrummet. ;)
    Känns riktigt skönt!!

• 060810

Haha det skulle va jag till det va?! ;)
    Känner mig riktigt duktig som bjuder hem mina föräldrar + lillebror på middag trots 3 timmars sömn i natt 04-07. Min bror läser till kock så lite jobbigt att ha honom på middag och sen min mor som gärna klagar på att jag inte städat. ;) ska bli spännande att se hur detta går! ;) både med maten och städningen. ;)

• 060810

Middagen blev en succé!! :) fick beröm för min städning med vilket värmde massor!
    Så jag känner mig nöjd och kommer fortsätta kämpa vidare för detta gav massa energi. :)

• 060810

Min plutta mår tyvärr inte bättre idag. Blir doktorn imorgon. Tur man har mediciner hemma så man kan göra mycket jobb själv. Trodde hon va bättre men icke.

• 060810

Stolt: ja du det var mig ett mirakel det! :)

Här håller det sig ok! Minns inte när det var så städat sist!! :) skönt!!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!