Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Sagolina skrev 2015-02-28 09:08:20 följande:

Alltså blir det så att vardagsrummet inte alls får någon tid denna månad? Att vi börjar i hall, matsal och veranda på måndagen?

Hur tänker ni göra?

Jag tänker helt skippa vardagsrummet.
  • Ms H

Det här var nog det absolut sämsta zonryck jag kunde göra! I sovrummet blev det typ tio minuter totalt. Tur att det börjar om igen så att jag kan få en chans till bättring :)

• Ms H

Igår satt jag och pillade med mobilens kalender, så nu har jag zonerna inlagda som en liten påminnelse. La in dem under en egen kategori så att jag enkelt kan dölja dem om jag vill. Himla smidigt, men bökigt att få det rätt innan jag fattade hur jag skulle göra.

• Ms H
    Sagolina skrev 2015-03-02 18:09:00 följande:
    Grattis till 9000de inlägget:)

Låter som en bra idé, tror jag ska försöka få någon liknande lösning jag också.
    Tack. Tror jag... känns som att jag har gjort en rätt stor andel av de nio tusen inläggen, kanske inte är så himla bra trots allt...
  • Ms H
    sholof skrev 2015-03-04 01:49:05 följande:

Snabb överslagsräkning, du har gjort ca 830 inlägg i denna tråden. :)
    Vilket är ungefär 9% av alla inlägg :)
    Bra jobbat.
    Kan bli så när man ofta är förpassad till ryggläge. Skönt att se att du inte ligger så långt efter på 8 %
  • Ms H
    sholof skrev 2015-03-04 20:54:52 följande:
    Mycket prat och lite verkstad ????

såg nu att jag varit aktiv här i tråden i precis 2 år.

Har mycket kvar att rensa ut, men jag har iaf hittat många fungerande rutiner. Fått ordning på vissa områden här hemma som innan mest var jobbiga.

Sakta men säkert så kommer vi bli klara med alla babystep som vi tar. ????
    ?Världens bästa Max 28/3-07??Världens underbaraste Felix 11/12-08?
    Om vi fortsätter i samma takt kommer du snart att gå om mig i andel inlägg Jag har hängt här i tre år.
  • Ms H
    Chianti skrev 2015-03-06 21:42:56 följande:

Nån som har några städplaner för helgen? Själv skulle jag behöva tvätta lite tavlor och rensa i byrå i sovrummet.

Här ska det bli lite vanlig hederlig städning, dvs damm och sånt. I hallen är allt så bra det kan bli utan bättre garderobsinredning och ev andra nyinköp. Idag kom gardinskenorna upp, både den vardagsrummet och den i hallen. I imorgon ska gardinerna upp för att lagom mycket ska kunna fållad upp på söndag. Har en känsla av att detta räcker mer än väl för helgen, men om jag skulle råka orka mer tror jag att taveluppsättning ståt näst på tur.
  • Ms H
    Ensam hemma skrev 2015-03-07 10:10:06 följande:

Jag har så dåligt samvete för att jag inte kommer igång, varken med rensning eller städning. Hela tiden skjuter jag det framför mig. Det är inte rörigt för jag kör med principen -när du reser dig, ta någonting med dig- och det fungerar jättebra. Det värsta ju att jag vet att livet känns mycket enklare när man har läget under kontroll!

Som Grappa säger, släpp det dåliga samvetet och känn dig istället nöjd över det lilla som blir gjort. Häng här i tråden, kan nästan lova att du kommer att göra framsteg

Vad skulle kännas bäst att komma igång med, städning eller rensning? Börja i det lilla, hitta ETT litet projekt som du skulle vilja ha genomfört. Berätta för oss, så stöttar vi dig i arbetet.

Välkommen hit!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!