Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hilmas skrev 2015-01-29 00:08:41 följande:

Här hinner jag inte ifatt med något. Endast disk o middag hinns med. Tvättmaskinen stod stilla i 10 dagar när jag var borta o har nu endast hunnit tvätta 2 maskiner. Hoppas på 3 till imorgon. Det ligger saker överallt i alla exakt alla rum, så deprimerande. Dessutom har vi fått insekter i köksskåpen, det är så äckligt. Har slängt allt infekterat o tvättat ur skåp. Har 3 kvar för imorgon.

Sorry för mitt negativa inlägg, men ville bara få det ur mig :(

Zonerna borde jag definitivt ge mig in på. Tycker det är bra att kunna koncentrera mig på ett litet område under en vecka och på 2-3 månader har jag hunnit över hela hushållet utan att ha satt så mycket tid på städande. Tänk om man första månaden skulle rensa grovt i alla zoner igen, såhär som vi gjorde förra året (15 saker/dag). Men nu måste jag först återta mitt gamla hem o ordningen.

Kan vi inte göra ett gemensamt zonryck i februari, allihopa? Det brukar gå så bra när man blir peppad av varandra. 
  • Ms H
    hon mot strömmen skrev 2015-01-29 22:42:07 följande:

Ja, då skottade man bort ca 3dm snö från gården så man tar sig in. Sedan så tog jag och körde diskmaskin två gånger och diskade upp det som inte fick plats. Hyfsat nöjd.

Gick ut här och skulle göra en insats med skyffeln, men blasket hade hunnit frysa och var omöjligt att flytta för en med mina krafter =/
  • Ms H

Kul att så många vill göra ett zonryck! Som sholof skriver är det ju bara fyra veckor i feb, och eftersom 1:a är en söndag (ej städdag enl FL), så hinns bara fyra zoner med. Förlänga en vecka låter ju kanon, men vi kanske ska anpassa ordningen så att det stämmer för den som vill fortsätta enl FL i mars.

Nån som har hjärnan lite mer lättillgänglig än jag har för tillfället (antar att den ligger i flyttlådan längst ner i berget...) kan kanske hitta på vad vår utmaning ska vara, vilken ordning zonerna blir och lite annat bra :)

• Ms H

Tiiara, jag skrev ett långt svar till dig. När jag var nästan färdig stängde appen ner sig :( skriver om när jag fått internet på datorn ;)

Nu har jag gjort mina 15 min halldeclutter, bestående av att flytta sommarskor till klädkammaren och att vika ihop miljarder Ikeakassar från flytten.

• Ms H
    Hilmas skrev 2015-02-02 12:22:42 följande:

MsH: är du nu på ny ort o adress? Hur gick flytten?

Yes, ny ort nu. Skriver mer senare.
  • Ms H

Äntligen tillbaka online! Tänk vad beroende man är av att ha uppkoppling. Har den senaste veckan bara haft mobilen, med ytterst lite surf på. Blev lovad uppkoppling i mitt nya hem från i måndags, men ack nej. De sköt på det en vecka. Jag blev lite vrång och har nu fått ett mobilt bredband till datorn och mer surf påfyllt på mobilen :)

Så.... nu har jag alltså flyttat och börjar komma i ordning i allt det nya. Har haft hjälp i veckan, så nu är det mesta "stora" fixat. Min plan om att inte packa upp något som inte direkt får en egen plats sprack big time när andra började packa upp åt mig, trots att jag lite fint sa nej. Så nu har jag en hel del att flytta runt på, och kanske tom packa ner i kartonger igen.

Känner att jag "missat" en massa här i tråden, trots att jag har läst alla nya inlägg. Tar tag i att svara på en del senare ;) Jag har dessutom helt missat zonrejset som jag initierade, förutom att jag tog 15 minuter i hallen i söndag. Är vi fortfarande i hallen eller har vi bytt zon? Är det någon som har koll på, och vill förmedla, Kellys missions och annat från FL?

• Ms H

Ligger i min kära soffa och filosoferar, funderar och planerar. Alltså, försöker att låta kroppen vila, men sysselsätter hjärnan för att inte hoppa upp för att "bara göra en liten grej" var och varannan minut. Tänkte att då kan jag ju passa på att ta reda på vilken zon vi är i och vilken vi ska in i härnäst. Googlade efter en lista över zonerna och hamnade i Linns blogg. Kom tillbaka Linn!

Nåja... Kom fram till att jag behöver tänka ut hur zonindelningen ska anpassas till mitt nya boende, så det ska jag försöka komma fram till nu :)

• Ms H
    Tiiara skrev 2015-02-06 18:09:33 följande:
    Välkommen tillbaka Ms H :) jag började precis fundera lite på var du hade tagit vägen ;) Vad skönt att allt har gått bra med flytten. Jag insåg precis hur lite koll jag har på er andra här i tråden. Du kanske redan har skrivit detta i tråden, men i så fall har jag missat det. Vad är anledningen till flytten? Bor du ensam? Har du barn? (Du behöver så klart inte svara på allt om du inte vill, blev bara lite nyfiken på er andra :P )

PS. Jag saknar också Linn! Var har hon tagit vägen egentligen?? Förvånad
    Tackar! Jag har flyttat tillbaka till staden jag är uppväxt i, behövde byta bostad och jobb så då kunde jag ju lika gärna byta ort. Bor ensam utan barn och håller på att återhämta mig från allvarlig (men inte livshotande) långvarig sjukdom.
  • Ms H
    Tiiara skrev 2015-02-06 19:26:48 följande:
    Okej, hoppas att du blir frisk <3 Kanske hjälper det också att vara tillbaka i hemstaden om du har bra kontakt och stöd med din familj (utgår ifrån att de bor kvar) :P
    Mina syskon bor kvar, en av anledningarna till att återvända ;)
  • Ms H

Har en vilodag i soffan, vad passar då bättre än att backa tillbaka i tråden för kommentera inlägg jag inte hunnit kommentera och att ta till mig av alla era bra idéer och all inspiration!

Hilmas skrev 2015-01-26 20:31:54 följande:

MsH: kan det fungera med en fön. Det är kanske mer riskfritt än strykjärn.

Ja just ja, detta skulle jag ju fixa! Skriver upp på min att-göra-lista.

Tiiara skrev 2015-01-29 16:52:45 följande:

Okej, det passar jättebra eftersom att jag håller på att rensa ut rejält :D 
    (Det har gått jättebra med kläderna förresten, tvättade i förrgår, dock har jag inte orkat gå igenom det än, men ska göra ikväll eller i morgon fm för kl 12 har jag tvättstugan igen och snart är det nog tomt i smutstvättsgarderoben :D Har även fått sålt nästan allt som jag la ut på tradera :D)

Jag har precis satt upp en kalender som jag fick i julklapp, det är en såndär familjekalender - som jag dock inte tyckte att jag behövde, för vi är bara två i familjen - men nu har jag döpt en spalt till "Städning", där jag ska skriva upp vilken zon det är, när jag har tvättstugan, och sen tror jag att jag behöver sätta upp en "dammsuga-dag" för jag har fortfarande inte fått rutin på dammsugningen. Men en sak i taget! ;D

Nu ska jag diska, röja upp i köket och laga mat! Får sätta igång min städlista på spotify och försöka glömma bort förkylningen som har smugit sig på mig efter en veckas vab xP

Hur har det gått med kalendern, använder du städspalten? Är för övrigt väldigt impad över hur du tog dig an klädproblemet!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!