Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

gröna skrev 2017-05-01 18:16:47 följande:
    ja det har jag också lärt mig, lättstädat med lite framme.... men hur dammar du då? vått eller torrt?
    Ja, få grejer framme är otroligt skönt! Jag brukar damma med torr trasa för det mesta och med fuktig ibland (främst när jag kör en stor del av bostaden på en gång).

Tro det eller ej, men nu är jag färdig med mitt vinterdammprojekt! Alla öppna ytor, alla tavlor, spelgar och annat på väggarna, alla lister och lite till är torkat och alla golv är dammsugna med en extra körning med bara slangen kring väggarna. Shit vad skönt det känns!
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-05-01 21:54:06 följande:

Brukar torka med fuktig trasa med lite diskmedel. Har också tagit bort massa småplock för att underlätta. Behöver rensa mer i sovrummet för där finns det många hotspots som gör det omöjligt att damma snabbt. Kanske får bli nästa projekt.

Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Fastnade i garaget och fick inte garderoben röjd. Påbörjade det idag, men kom bara halvvägs. Nya tag imorgon!

Men nått blev gjort i garaget istället?
  • Ms H

Vilken effektiv helg det blev för mig! En kombination av att inte vilja ta tag i dammandet och att känna flytet/se förbättringarna gjorde att jag fick otroligt många grejer gjorda och inte riktigt kunde sluta. Har röjt i uteförrådet, sorterat kontoret, rensat i tidningshögen, fixat inför ny hylla i tvättstugan, tömt återvinning, städat dator, tagit fram utemöbler, torkat rent lite ute, diskat, tvättat och vet inte vad! Nu har jag hamnat framför Mästarnas mästare, men så låg pappershögen frestande på armlängds avstånd, så nu sitter jag och sorterar papper samtidigt som jag ser på tv. Hoppas hoppas hoppas att detta håller i sig :)

• Ms H
    Voxen1 skrev 2017-05-01 22:15:52 följande:
    Ja, äntligen fick jag organiserat på några riktigt stökiga hyllor. Slängde en hel del så nu får jag äntligen plats med de saker som jag vill ha. Hittade renjoringsmedel i röran så nu behöver jag inte köpa det på ett tag. Sandleksaker till barnen hittade jag också i överflöd. Nu är det slut på att plocka på sig saker i affären på rutin som bara bygger på högarna så jag inte ser vad jag har.
    Att sluta att handla är ganska befriande ????
  • Ms H
    Voxen1 skrev 2017-05-01 22:23:00 följande:
    Wow! Jag är imponerad! Skulle också vilja ha ett sånt flow! Känner igen det där med att inte vara så sugen på att göra en viss sak, för mig garderoben. Annars hade jag aldrig tagit tag i garaget.
    Jag är också imponerad :P vet inte var det kom ifrån! Nu har jag pärmat alla papper också och har en prydlig hög med de få papper som ska åtgärdas något sätt när tid ges. Försöker nu att låta bli att snegla på oordningen i bokhyllan, för jag vet ju att om jag börjar med något mer nu så kommer det bara at sluta med att massa grejer är framrivet och långt ifrån slutfört.
    Ska försöka att göra små avgränsade insatser under kommande vecka och håller tummen för att jag lyckad hålla ordning. För nu är här faktiskt fint!
  • Ms H

Voxen, om du redan sorterat mycket av det är du ju en bra bit på väg! Kan du inte sätta in en "hög" per dag några dagar framöver, så är du ännu närmare målet nästa vecka?

• Ms H

Om nån var orolig över mig i helgen kan jag lugna er med att "ordningen" nu är återställd, dvs jag gör inte alls lika mycket som jag råkade få gjort i helgen längre

• Ms H

Jaha, här sitter jag och rengör vattenlås/avlopp i duschen en lördagkväll. Hoppas att ni har nått roligare för er :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!