Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

sholof skrev 2013-06-11 22:26:19 följande:
    90 minuter, då är du snart klar då! Hur har det gått? :)

Köket fick sig en vända, det värsta i hallen, tvättmaskinen och torktumlaren fylldes på och startades. Hyfsat nöjd.
  • hon mot strömmen

Städade ur bussen ordentligt och lastade klart för tävling i helgen. Tvättmaskinen har fått jobba idag och nu diskmaskinen.  Trots skolavslutning och allt.

• hon mot strömmen

Trodde jag hade tvättat det mesta, tji fick jag, hittade lika mycket tvätt till som det är rent.:/ men huset har fått Sig en genomgång. Denna vecka blir att fokusera på tvätten, sedan är det semester, då kan jag ta tag i gården ordentligt.

• hon mot strömmen

Idag har jag städat gården, tvättat några maskiner tvätt, tagit disken, sopat köksgolvet. Nu ska jag ut och ta reda på min torra tvätt som hänger ut och sedan slänga i gång en ny maskin.Jag har tom vikit klart tvätten som har varit torr ute. Det är mycket bra gjort av mig. 

• hon mot strömmen
    skrutto skrev 2013-07-05 08:40:59 följande:
    Hmm, jag kommer visst aldrig fram till veckozonen. Igår kom jag hem nio, åt middag, tömde diskmaskinen, städade undan diskberget i köket, startade tvättmaskinen, tog hand om torr tvätt, lagda makens shorts som spruckit i sömmen, hängde tvätten och så var klockan plötsligt elva och då orkade jag inte mer. :(

Men det är bra jobbat ändå. Småsteg kommer man långt med.
  • hon mot strömmen

Dagen fortsätter i samma anda som igår. Tvättmaskinen går för fullt, tvätt viks när den är torr och jag röjer ur vår lagård som är full med skrot. Gubben är med på samma linje och röjer han med lite överallt. 

Måste säga att detta känns superbra. Cool 

• hon mot strömmen

Nu tar vi kväll, efter att ha farit fram med röjsågen, kört bort all skit, rivit carporten och vedboden dom rasade i vinter, rensat lite mer skit. Imorgon ska allt till tippen.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!