Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Köket fick sig en vända, det värsta i hallen, tvättmaskinen och torktumlaren fylldes på och startades. Hyfsat nöjd.
Städade ur bussen ordentligt och lastade klart för tävling i helgen. Tvättmaskinen har fått jobba idag och nu diskmaskinen. Trots skolavslutning och allt.
Trodde jag hade tvättat det mesta, tji fick jag, hittade lika mycket tvätt till som det är rent.:/ men huset har fått Sig en genomgång. Denna vecka blir att fokusera på tvätten, sedan är det semester, då kan jag ta tag i gården ordentligt.
Har övergett hemmet och ägnar mig åt gården istället. Måste passa på när vädret tillåter.
Idag har jag städat gården, tvättat några maskiner tvätt, tagit disken, sopat köksgolvet. Nu ska jag ut och ta reda på min torra tvätt som hänger ut och sedan slänga i gång en ny maskin.Jag har tom vikit klart tvätten som har varit torr ute. Det är mycket bra gjort av mig.
Dagen fortsätter i samma anda som igår. Tvättmaskinen går för fullt, tvätt viks när den är torr och jag röjer ur vår lagård som är full med skrot. Gubben är med på samma linje och röjer han med lite överallt.
Måste säga att detta känns superbra.
Då tar vi nya tag och fortsätter där vi slutade igår när regnet kom.
Nu tar vi kväll, efter att ha farit fram med röjsågen, kört bort all skit, rivit carporten och vedboden dom rasade i vinter, rensat lite mer skit. Imorgon ska allt till tippen.
Tar en halv vilodag idag. Ska bara till tippen med allt skrot. Känns i kroppen att man har kört hårt i flera dagar.