Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Här hade man kommit i gång med städning och tänkte gå i bastun som belöning, Ja då bestämmer sig gubben för att kapa rören där vi ska renovera. Tack för den Televerket.

• hon mot strömmen

Nu är köket respektabelt igen. Kör Fly lady lite motsatt sätt mot vad ni andra gör. Har haft en riktigt ordentlig downperiod men nu är jag med på banan igen. 

• hon mot strömmen

Är hyfsat nöjd med min insats hittills idag, har gjort altanen färdig för sommaren, städar på gården, fyller släpet med skrot och fara till tippen när den öppnar.

• hon mot strömmen

Har i princip gjort klart gården bara det lilla sista kvar och till tippen, Under tiden gården blev städad har jag grillat en hel stek med lite grönsaker och pommes till det. Sedan ska jag svepa över huset lite snabbt. 

Gubben får byta däck åt mig. 

• hon mot strömmen
    81missan skrev 2013-05-12 20:35:52 följande:
    Idag har jag plockat lite här och där. Gjort iordning vagga, torkat alla skåpluckor i köket och städat toalettstolarna! Kört en maskin och hållt snyggt på diskbänken. Plockat fram bebiskläder och ska nu avsluta kvällen med att montera in en hylla till i vår garderob för att få plats med barnens sängkläder.

Jag skulle också vilja få bort en massa skräp, väntar på en vända till tippen för at slänga en hel massa kartong, porslin m.m. Grattis "hon mot strömmen"! Är tippen öppen på söndagar?
    Japp i alla fall här under sommartid. 
  • hon mot strömmen
    Feline skrev 2013-05-14 19:03:59 följande:
    Undrar vad det beror på. Jag har också köpt av FlyLady för något år sedan och då fick jag betala rätt mycket i tull till posten här i Sverige för att få ut paketet (förutom det jag betalade till FlyLady själv, alltså). Kanske beror på vikt eller något som gör att det skiljer så? Mitt paket var rätt stort/skrymmande men inte över sig tungt.

Det handlar delvis om vilket land du köper i från, vilken vara, hur avsändare har skrivit på fraktsedel "typ" gåva eller liknade men inte minst om tullen vill kolla ditt paket och vips så kan du åka på tull, mons och avgifter.

tullverket.se finns avgiftsguiden som ger en vägvisning om hur mycket det kostar att ta hem en vara med alla kostnader. 
  • hon mot strömmen
    Feline skrev 2013-05-14 19:20:23 följande:
    Jo, fast nu handlade det ju om att vi köpt liknande varor från samma källa. Städpryttlar från samma avsändare i USA till oss i Sverige. Borde ju vara detsamma då, tycker jag.
    Tullem min vän.
  • hon mot strömmen

Det mesta av hemmet är helt okej, en del att ta itu med finns det för att jag ska vara nöjd. Men jag har min stora tröskel att komma över och det är tvätten och källaren. Känns som om jag aldrig kommer ikapp där. Men skam den som ger sig, vet att en dag så är jag där om än bara tillfälligt sä vet jag att jag kan. Sedan är det bara att kolla i det okså som resten av huset.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!