Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Här kämpar man in i en lång uppförsbacke, Diskar, städa, ta om tvätten samt packa för att åka bort ett par dagar. Min lust och motivation är precis noll pga en massa saker.. Bla gubben är inte alls på samma våglängd som mig på långa vägar. Men jag kämpar på, kommer vi inte i väg i kväll så får det bli i natt.

• hon mot strömmen
    Linn77 skrev 2013-03-05 16:30:42 följande:
    Vad trist att du känner dig ensam med det som ska göras.

Har du testat Africas tips med att skriva upp allt arbete så att det synliggörs vad som ska göras så att ni har underlag för en ev. diskussion senare?

Det funkar inte har försökt förut. börjar luta åt skilsmässa känns det som. börjar inte orka mer snart.
  • hon mot strömmen
    LitenBlomma skrev 2013-03-05 17:01:46 följande:
    Trist

Jag har oxå haft dem tankarna men valde att acceptera att han inte fattar hur/när man städar eller att man ska hjälpas åt.
    Han kan och vet hur man gör, det är bara det att han fulltständigt skiter i det.  Får ta ett ordentligt snack med honom när han kommer hem. Stressar inte ett dugg för hans skull. Det tar den tid det tar idag. 

Något positivt är att jag har tagit all disk nu, ska bara torka av bänkarna och spisen, dammsuga golvet så är köket klart. Skrattande, Duktiga mig. 
  • hon mot strömmen

Har börjat om på ny kula igen efter en tillfällig nedgång. Började med köket första kvällen sedan lade jag till nästa rum och nu är det tredje kvällen köket är okej och i tre rum. Lägger på ett rum varje kväll så går jag se hur länge det håller denna gång.

• hon mot strömmen

Hittills idag har jag motionerat piggen innanför termostaterna på elementen så nu har vi för hoppningsvis hela elementen varma, bytt balofix på toaletten och skrivat fast den så nu är den användbar igen samt fått ordning på trycket i kranen från vår vattenpump. Känner mig stolt över vad jag har åstadkommit hittills idag. 

Nu äta lite och sedan fortsätta, får inte glömma att åka på affären och fixa mat. 

• hon mot strömmen

I dag har jag tagit köket, all tvätt i vardagsrummet samt städat det. Tvätt ett gäng med maskiner, Lagat mat, krånglat med vår golvvärme i källaren (håller på än). Skulle behöva vika undan tvätten som blivit tvättad i dag medans jag väntar på att pannan ska bli varm eftersom jag har öppnad acctanken för och se om golvvärmen vill komma i gång. 

Mamma har varit här och bakat bröd åt ena sonen, städat upp ungarnas rum. Som täck för hjälpen så blev det middag. 

• hon mot strömmen
    81missan skrev 2013-03-17 21:35:35 följande:
    Är det många som är med i FLy lady? Jag hade först tänkt hoppa på det men jag vet inte varför jag tvekade senare. Vad innebär det eg. och vad måste man göra för att gå med? Jag började med den försvenska varianten som nån av er gjort men kom av mig och har gjort på mitt eget vis, det funkar iaf bättre än förut. Min man verkar haka på lite smått också.
    Många här verkar köra på sin egen variant av Flylady, det gör då jag i alla fall.
  • hon mot strömmen
    Ms H skrev 2013-04-08 16:33:10 följande:
    Hihi "hon mot strömmen" var ett passande namn idag. Vi andra lämnade hallen igår och håller nu till i köket
     Det är nog ganska passande på i de flesta lägen Tyst
  • hon mot strömmen

Badrummet ja eller fd badrummet numer toalett. IFick sig en snabb genomgång av bara farten. Nu ska jag bara riva igenom vardagsrummet och tillsist traggla mig igenom köket sist av allt.

Måste även köra någon maskin med tvätt med i dag...

Har en väldigt konstig rutin att så fort jag vet att jag ska upp tidigt eller iväg nästa dag så får jag en himla raktet fart och ska hinna allt dagen innan. På något konstig sätt så funkar det för det mesta.Obestämd 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!