Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Chianti skrev 2013-08-17 19:14:58 följande:
    jag med strax! 
    Skål för dig Pallas,du är verkligen en av trådens främsta tillgångar, och vi älskar att få ta del av alla dina hyss. Allt från bilhaverier till attackstädningar av rang. Skrattande
     Skål! Skål
    Hjärta Skål
  • Pallas

Vardagsrummet fick anstå till förmån för lite viktiga diskussioner på Internet (det är ju så många som har fel hela tiden och behöver rättas).

Nu ska jag ta med mig barnen och köra 20 min i deras rum. 

• Pallas

Fyra kartonger utsorterade med leksaker i olika prisklasser. Pust! Ett riktigt sjå att resonera med barnen varför de ska försöka sälja en grej som de inte lekt med på två år utan bara spridit ut på golvet. Är inte klara på långa vägar, men nu är det iaf påbörjat.

Vardagsrummet får nog vänta tills imorgon. 

• Pallas

change of plans: Nu blir det höghöjdsmålning, för snickarna har fått upp de nya vindskivorna på östergaveln och vi måste lämna tillbaka stegen vi lånat för ändamålet ikväll.

Maken får väl plocka inomhus. 

• Pallas

Klar med höghöjdsmålningen, så otroligt lägligt att jag vaknade med nackspärr precis idag. Gubben har iaf röjt undan, dammat och dammsugit inne under tiden. Jag ska ta och tvätta lite och sopa upp blomjordsmisären jag ställde till med i tvättstugan nyss.

• Pallas
    mrsIce skrev 2013-08-21 10:06:01 följande:
    Tack för peppen skrutto! Köket är nu nästan rent på grejer, ren disk är undanplockad och den smutsiga i diskmaskinen sånär som på en gjutjärnsgryta och en ugnsform som måste handdiskas.

Tror att jag undermedvetet är lite stressad inför jobbstarten på månad, att ses föräldraledig är verkligen en lyx!
    Bra jobbat! 
  • Pallas

luktärten: gå på typ Myrorna eller andra secondhandaffärer, där brukar det finnas ändknoppar i trä.

• Pallas

Nu har barnbarnet åkt hem och hela huset är en enda stor sticky zone. Hade glömt hur kladdiga tvååringar är! <3

Jag har varit däckad av förkylning och astma i nästan fyra dagar, men lyckats hålla hygglig koll på köket när vi varit så många. I dag är första dagen jag varit aktivt på benen hela dagen och jag har lyckats få iväg allt skräp vi sorterat ut från garaget och allt spillvirke från diverse renoveringsprojekt på huset till tippen. Skönt! En jävla tur att det var just när jag skulle till tippen som jag pajade glasplafondlampan i hallen. Slapp jag ha den liggandes i ett halvår!

Har hört ryktas om att det är vardagsrumsvecka, men jag har inget riktigt projekt, utom att slänga ut kaninfan, som har börjat hoppa upp och kissa i våra vintagefåtöljer. Det betyder att jag måste bygga en kaninbur med hage i garaget.

Jag har ett litet hallprojekt: köpte krokar på loppis och ska göra en ytterklädsavhängning med skohylla för gäster (som brukar komma in i stora entrén). Ett annat måste-projekt är att städa min klädkammare, för jag hittar inga underbyxor längre. Är det nära förestående på schemat, eller ska jag köra på ändå? Barnen sover över hos kompisar imorgon, så jag är helt solo och kan härja fritt i morgon kväll.

I morgon står det ett tiotimmarspass på schemat. På onsdag ska hästen vara på kliniken kl 8 för utredning av sitt onda knä, sen jobba ett kortpass på bara 8 h. På torsdag ska både jag och mellansonen till käftis. Nästa vecka kommer jag jobba 60-65 h. Grattis till mig! Då kommer allt vad städning heter ha prio noll.

sholof: tyvärr har jag inget tips om lucklåset på tvättmaksinen, det har aldrig hänt mig. Men jag ska peka en vän på den här tråden! 

• Pallas

Jag typ dör. Här blev det inte en pinal plockad igår och det kommer inte bli idag heller. Men i förrgår städade jag hela huset i 3,5 timmar, för det skulle komma en mäklare och värdera, så det ser fint ut, faktiskt.

• Pallas
    Ms H skrev 2013-08-29 12:01:52 följande:
    Ska huset ni hyr säljas, Pallas?

Ja, kanske till oss, om vi har tur!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!